|
Post by lalalanubis on Feb 26, 2010 11:46:28 GMT -5
Ja! Die zijn goed! We kochten ook heel veel planten, gras, gereedschap voor een vijver, vissen, tuinmeubels en een barbecue. 'Die zijn allemaal leuk!' Riep ik. 'Ja!' Riep Cindy die een klimop-plant op het karretje zette. 'O! Ik wil die waterschildpadjes!' Eiste ze. Ik grinnikte en stemde toe.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 26, 2010 11:54:19 GMT -5
"Afrekenen en naar huis?" Vraag ik. "Volgens mij hebben we alles wel. Anders kunnen we altijd nog terug gaan" Matt knikt en we lopen naar de kassa. De caissière laat alles over de loopband gaan. "Dat is dan €50,80", zegt de vrouw. "Alstublieft", zeg ik en geef het geld. We rekenen verder af en lopen met het karretje naar het busje.
"Hoeveel geld hebben we nu wel niet al uitgegeven aan het huis?" Vraag ik, terwijl ik de planten het busje in til. "Volgens mij wel meer dan 100 euro..." Zegt Matt twijfelachtig. "Nou ja, we hebben gelukkig genoeg gespaard met z'n alle" Ik stap het busje in en doe de deur dicht. Ook Matt stapt in en we rijden terug naar het nieuwe huis.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 26, 2010 12:04:32 GMT -5
We besluiten de tuin mooi te maken. en Na een tijdje is was de tuin helemaal afgewerkt. 'Gelukkig dat het huis nog maar net wit geschilderd was!' Bof ik. Het is nu toch al half zes en inmiddels zijn de anderen ook klaar. 'Laten we naar een restaurant gaan om te drinken dat ons huis af is!' Riep Cindy. 'Bijna... af is!' Corrigeerde Knuh.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 26, 2010 12:08:40 GMT -5
We liepen met z'n alle naar buiten en gingen met het busje naar 'Restaurant à la Paris'. "Moet je daarvoor niet reserveren?" Vraagt Carmen verbaasd. "Nee hoor", zeg ik vrolijk. "Tenminste, wij niet..." Ik rol met me ogen. Hopelijk komen we wel binnen... Ik haal een borstel uit me tas en borstel m'n haren nog even goed.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 26, 2010 12:24:57 GMT -5
Ik ga zitten naast Cindy en Knuh. Na de kaart te doorkijken besloot ik de vis te bestellen met het slaatje. 'Kreeft met kaviaar.' Eiste Cindy. Ik keek met grote ogen.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 26, 2010 12:53:59 GMT -5
"Is dat niet een beetje teveel?" Vraagt Matt, met grote ogen. "Nee hoor", zeg ik vastberaden. Nadat iedereen wat besteld had liep de ober naar achteren. Ik begon uit verveling de melodie van Tik Tok te tikken met me vork. Na een tijdje kwam de ober met het eten. "En één kreeft met kaviaar..." Zegt de ober. "Voor mij!" Zeg ik knikkend en pak het bord aan. Ik haal de deksel eraf. "Wow", zeg ik verbaasd. Dat ziet er best vies uit, eigenlijk...
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 26, 2010 13:06:08 GMT -5
Ik begin heel luid te lachen. 'Lust je vis?' Vroeg ik. Ze knikte. 'Neem maar wat van mij.' Zei ik. Ze lachte en begon te eten. 'We moeten dit meer doen!' Zeg ik. Opeens gaat mijn mobiel af. 'Excuseer me even.' Zei ik plechtig. Ik ging naar het toilet en nam op. 'Matts.' Zeg ik. 'Goeie avond. Het spijt me voor dit late uur, maar ik wilde even het trieste nieuws melden dat u overgroot tante is overleden.' Zei hij. 'Ahzo.' Zei ik. Eigenlijk kende ik haar niet, ik wist alleen dat ze heel rijk was, en geen verdere familie had, en dat zij en de rest van de familie ruzie hadden over een erfenis die ooit is uitgedeeld. 'U heeft geërfd. Kunt u een afspraak maken met mijn notariaat om alle punten door te nemen?' Vroeg hij. Ik knikte. 'Dat kan wel.' Zei ik. 'Morgen om 10 uur?' Vroeg hij. 'Dat gaat wel lukken.' Zei ik. 'Prettige avond nog.' Zei Meneer Vlerick. Ik klapte m'n mobiel dicht en voegde me terug aan tafel bij de groep.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 26, 2010 13:12:47 GMT -5
"Wie was dat?" Vraag ik. "Uh, ik vertel het jullie straks wel in het appartement", zegt Matt en neemt gauw een hap van z'n vis. Ik haal me schouders op en eet ook verder. Plots voelde ik me maag rommelen. Alsof ik elk moment moest overgeven. "Uh, ben zo terug", zeg ik en ren naar het toilet. Ik sloot me op in een hokje, waarna ik het niet meer hield. "O, bah", mompel ik met een vies gezicht (Cindy heeft gekotst xD). Die vis was blijkbaar niet helemaal goed... Ik trek de wc door en stap uit het hokje. Ik fris mezelf even op en loop dan weer terug naar de tafel. "Matt, voel jij je nog wel goed? Ik moest net kotsen van die vis", zeg ik verward.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 26, 2010 13:20:01 GMT -5
Ik spuwde de hap die ik net van de vis genomen had terug uit. 'Ja, gelukkig!' Zei ik. 'Meneer! Dit past niet voor onze klasse!' Zei de ober. 'Klasse? JULLIE BEZORGEN ONS ROTTE VIS!' Riep ik. Het restaurant schrikte. 'We zijn weg.' Zei Knuh. Zonder te betalen gaan we naar ons appartement. Het was weer eens een lange dag, dus ging ik slapen.
DE VOLGENDE DAG!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 26, 2010 13:58:47 GMT -5
"Wake up in the morning feeling like P.Diddy..." Ik druk me wekker uit en wrijf in me ogen. Dit keer heb ik maar me wekker gezet, want anders werd ik weer om elf uur wakker. Ik stap uit me bed en loop naar de badkamer. Ik gooi wat water in me gezicht. Brrr... koud. Daarna loop ik naar me kledingkast. Na een kwartier heb ik eindelijk een outfit gevonden. Ik pak me tas en loop de kamer uit richting de ontbijtzaal. Ik ga aan tafel zitten en zie dat Anoek en Carmen al wat eten op tafel gezet hebben. "Lekker, verse broodjes!" Lach ik en pak een broodje van de schaal.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 4:49:33 GMT -5
Ook ik maak me klaar en we gaan richting het huis. Alles schoonmaken, want de meubels komen in de namiddag allemaal. 'O wacht! Ik moet naar meneer Vlerick!' Roep ik. 'Was hij 't die gisteren belde?' Vroeg Cindy. Ik knik. 'Zin om mee te gaan?' Vroeg ik. 'Ja, dan ontsnap ik van de grote schoonmaak!' Zei ze blij. Ik lachte en we trokken naar zijn kantoor. 'Matts Degrootte?' Vroeg de man. 'Ja!' Riep ik. 'Komt u binnen.' Zei de man. 'U heeft dus geërfd van u familielid. Ze heeft amper familie, buiten aan jou kant, maar daar heeft ze niets bij nagelaten in haar testament. Waarom zal u zelf wel weten. U erfenis is een pand die u familielid ter beschikking heeft. Hotel Zonnebloem.' Zegt hij. "ERF IK EEN HOTEL?!' Riep ik blij. 'Daar lijkt het wel op.' Zegt hij. 'Ik zal de overdrage opsturen, gelieve dat u dat dan tekent en in mijn brievenbus aflevert. En dan bent u eigenaar van dat hotel!' Zegt hij. Ik verschiet. 'Dank u wel.' Zeg ik. Ik schud de hand en ga samen met Cindy naar ons huis. 'Wauw!' Roepen we. Beneden was alles al schoongemaakt en op het eerste verdiep blijkbaar ook. Wij deden het tweede verdiep.
|
|