|
Post by Jennifer~ on Feb 27, 2010 9:36:38 GMT -5
Ik liep onze slaapkamer in een pakte een stofdoekje. Ik begon de vensterbank en de verwarming af te stoffen. "Hé!" Roep ik geschrokken, als ik plots een stofzuiger tegen me voet aan krijg. "Matt!" Ik spring opzij en ga in de deuropening staan. Ik loop even de kamer uit en ga naar de badkamer. Daar zijn Carmen en Anoek bezig met het schoonmaken van de tegelmuur. "Lukt het?" Vraag ik. "Uhu", zegt Anoek knikkend. "Waar is Knuh?" Vraag ik dan verbaasd en kijk om me heen. "Die ging beneden wachten op de meubelbezorger", vertelt Anoek. Ik zucht. "Ja ja... en stiekem niets doen, zeker" Ik loop de trap af en zie Knuh snoep eten in de woonkamer. "KNUH!" Roep ik streng. "Waarom help je ons niet even? Dit is ook jóú huis, hoor!" "Maar ik wacht op de meubelbezorger..." Zegt Knuh. "Die is er toch nog niet", zucht ik. Ik loop naar hem toe en trek hem mee naar boven. "Hé hé!!" Schreeuwt hij tegenstribbelend.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 9:43:41 GMT -5
Opeens gaat de deurbel en ik maak me uit de voeten. 'Hoi!' Zeg ik. 'Ik heb hier een hele hoop meubels.' Lacht de meneer. 'Ja!' Kom maar binnen!' Roep ik. Eerst werden de meubels in de kelder geplaatst, daarna de meubels op het eerste verdiep, en daarna op het tweede verdiep. Na een twee tal uur begonnen we met alle meubels een plaats te geven. 'Is hij niet mooi! Hij is mooi hé! HIJ IS MOOI HE!' Roept Cindy. Ik knik. 'Zullen we beginnen met je praktijk?' Vroeg Cindy. Ik knikte en na één uur stond de hele kamer ook ingericht en hing het bordje aan de deur.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 27, 2010 11:28:10 GMT -5
"Nu wil ik het bed in elkaar zetten!" Lach ik en ren onze kamer in. Ik scheur de doos open en haal er de instructies uit. "Hm", mompel ik. Ik haal alle spullen er uit en leg ze netjes neer op de grond. "Auw!" Roep ik, nadat de paal op me vinger kwam. "Dat deed pijn... hm, eerst de palen aan elkaar maken", zeg ik tegen mezelf. Waar is Matt nou heen?! "MATT! Kom je nog helpen?" Roep ik.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 12:10:38 GMT -5
Ik hing het bordje aan de voordeur en ging verder helpen. Na drie uur was heel het huis af! 'Alleen nog naar de notaris voor het verhuur van het appartement en klaar!' Roept Cindy. We besluiten dan mijn praktijk in te gaan richten. Het witte, glanzende bureau zet ik mooi in de hoek met witte stoelen en een fel rode hoofdstoel voor mezelf. Dan zet ik de strakke zetels in de andere hoek, de mooie vak-kasten achter me en nog wat van die dingen. 'VANAVOND GAAN WE EEN FEESTJE VIEREN VOOR DE ALLER-LAARSTE KEER IN ONS APPARTEMENT!' Roept Anouk. Ik lach.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 27, 2010 12:48:41 GMT -5
Die avond waren we met z'n alle in het oude appartement. We hadden de lounge versierd met slingers en ik had samen met Anoek en Carmen een taart gebakken. Echt stom dat Ashley en Bouk nog een week extra op stage moesten, maar morgen komen ze terug! Alleen hebben ze nu amper meegeholpen aan het nieuwe huis... Nou ja, voor hun ook een voordeel. Komen ze thuis in een heel nieuw huis!
Ik snij een stuk van de taart af en leg 't op een schoteltje, waarna ik op de bank neerplof. "Hm... chocoladetruffeltaart", zeg ik, terwijl ik een hap neem. Plots gaat me mobiel af. "Met Cindy", zeg ik vrolijk. "CINDY! Met mij, Ashley! En Bouk", zegt Ashley, vanaf de andere kant van de lijn. "Ashley! Hé, hoe gaat 'ie?" "Goed hoor, morgen komen we weer thuis hè!" "Ja, ik weet het! Gelukkig maar, want ik mis jullie", zeg ik sip. "Ah, ik wist wel dat ik gemist werd. Wie kan er nou zonder mij!" "Ha, niemand", lach ik. "Inderdáád! Maar hoe gaat het met het huis?" "Nou, héél goed. Hij is al af! We houden nu een feestje..." "O, dat is heel mooi! Jammer dat wij er niet bij zijn" "Ja..." zeg ik sip. "Maar... anders houden we morgen deel twee van het feestje!" Zeg ik er gauw achteraan. "Doen we!" Zegt Ashley lachend. "Nou ja, ik ga weer. Doeg!" "Doeg! Doe de groetjes aan Bouk", zeg ik en hang weer op.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 12:51:50 GMT -5
Opeens speelt de ketchup song. Met zijn alle op een rijtje deden we de moves na, en daarna de makarena (of iets in die aard ;p)
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 27, 2010 13:08:14 GMT -5
Na het dansen plof ik vermoeid neer op de bank. "Dat was leuk", zeg ik knikkend. "Ashley en Bouk komen morgen terug, trouwens" "Leuk! Dan kunnen ze het nieuwe huis bekijken!" Lacht Anoek. "Wat gaan jullie eigenlijk doen nu de middelbare school afgelopen is?" Vraag ik, terwijl ik een slokje neem van me fanta. "Ik word psycholoog!" Zegt Matt enthousiast. "O, handig! Dan kunnen we bij jou langs met onze problemen", lach ik. "Wat wil jij dan worden, Cin?" Vraagt Anoek. "Ik zit te denken aan de toneelschool", zeg ik verlegen.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 13:19:45 GMT -5
Zonder dat ik het door heb val ik in slaap op de bank samen met de anderen. We worden wakker van gegil. 'AAAAAAAAAAAAAAAH!' Klinkt het door mijn hoofd en ik schiet wakker. Aan de deur zie ik Bouk en Ashley staan met hun koffer. 'O Hoi!' Roep ik en ik geef ze een dikke knuffel. 'Ik dacht dat jullie pas in de avond zouden komen?' Vroeg ik. 'Dat dachten jullie dus verkeerd.' Lacht Ashley. Ik zet vlug een kop koffie voor iedereen. Daarna kleed ik me aan en berg ik mijn persoonlijke spullen op in een doos en voer ze naar ons nieuwe huis.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 27, 2010 13:52:04 GMT -5
"Hé, ik ben nog niet klaar met inpakken!" Roep ik. "Ja, schiet dan op!" Zegt Matt ongeduldig. Ik gooi al m'n sokken in de koffer en check nog even alle lades en kasten op overgebleven spullen. "O, die foto moet ook mee, natuurlijk!" Zeg ik geschrokken en ren naar de muur. Ik haal er een familiefoto af van mij, me moeder en vader... Ik leg 'm voorzichtig in de koffer en doe er nog een handdoek bovenop als bescherming. Daarna doe ik me koffer dicht. "Klaar!" Roep ik. Ik klap de stang van de koffer uit en rol hem naar de deur. Ik slik. "Dag, oude studentenkamer..." Ik sluit de deur en ga naar beneden.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 14:05:37 GMT -5
Ik duw op het knopje van de lift en Cindy die net op het punt stond naar beneden te gaan wachtte samen met mij op de lift. De deur schoof open en we stapten in. Ik druk op het knopje 'nul' en deur toe' en de liftdeuren gaan dicht. Opeens komt de lift tot stilstand en gaan de lichten uit. 'Wat is dat?' Vroeg ik angstig. Opeens knipperde een fel licht aan. Het was Cindy met haar borstel, waar blijkbaar een ingebouwd lichtje was in geïnstalleerd. 'Wat nu?' Vroeg ze. 'Dat Luik?' Stelde ik voor. Cindy knikte.
|
|
|
Post by E. on Feb 27, 2010 14:09:15 GMT -5
Mag ik bij Cindy en Matt? *kijkt lief* Of moet speciaal die 2e kamer 3 personen zijn?
|
|