|
Post by E. on Mar 28, 2010 13:43:14 GMT -5
"Zijn we er al bijna?" vraag ik. "Ga jij nou ook al zeuren?" zegt Kim. "Nee maar ik vind het zo spannend" zeg ik vrolijk. Ineens zie ik een vogeltje voorbij vliegen. "He een bontblauwe kievit" zegt Kim. "Hoe weet je dat?" vraagt Justin. "Ik ken meer dan 300 vogelsoorten uit mijn hoofd" zegt Kim. "Puh, vogelkennis, wat heb je daar nou weer aan?" zegt Raphael. "Kennis Is Macht" zegt KIM en we lopen verder. (Even een uitspraak stelen uit Wie is de mol? omdat ik de herhaling van de laatste aflevering zit te kijken xD)
|
|
|
Post by arghus on Mar 29, 2010 10:57:44 GMT -5
''Daar is het!'' Roep ik... en ja hoor... we staan voor een klein schattig huisje... wat ook wel iets vreemds... mysterieus heeft... "Dit moet het wel zijn" roep ik lachend
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 29, 2010 11:12:22 GMT -5
Meteen ren ik de oprit op, maar bots dan tegen een... uh... hè? "Hé!" Schreeuw ik, terwijl ik op de grond val. Huh, ik botste ergens tegenaan... maar ik zie niets?! "Er zit hier een..." Ik probeer weer naar voren te lopen, maar deins weer achteruit. "Muur??" Raphaël lacht. "Er is hier helemaal geen muur", zegt hij vastberaden en stapt naar voren. Ook hij deinst achteruit. "Zie je nou wel!" Zeg ik verward. Dan komt Char naar buiten lopen... "CHAR!" Roep ik. "Hé kinders", zegt ze vrolijk. Ze loopt recht op ons af en komt zelfs door de onzichtbare muur heen. "Huh? U kunt wel door de muur!" Roep ik verbijsterd. "Welke muur?" Vraagt Char verbaasd. "Ik..ik liep net tegen een muur op!" Char lacht. "O... ja, die heb ik net pas uitgezet" "O", zucht ik. "Waarom zit er een onzichtbare muur?" "Voor inbrekers misschien?" Zegt Char scherp. "O ja... natuurlijk", zeg ik. "eheh uhh... wist ik wel" "Nou, komen jullie?" Vraagt Char vriendelijk. Iedereen knikt en we lopen met Char mee naar binnen. Binnen ziet het er gezellig en knus uit. "Een openhaard!" Lach ik. Thuis zijn we niet zo rijk, als Raphaël bijvoorbeeld en we hebben ook geen openhaard, die ik wel wil, maar gewoon een doodnormale CV. "Gezellig huisje", zeg ik vrolijk. "Dankjewel, Kim", zegt Char. "Willen jullie iets drinken misschien?" "JA! Chocomelk, alstublieft!" Roep ik meteen, terwijl ik me omdraai.
|
|
|
Post by E. on Mar 29, 2010 12:21:19 GMT -5
"Lekker ik ook" zeg ik vrolijk. Ik loop langs de kast waar allerlei foto lijstjes staan. "Huh waarom heeft u foto's van ons?" vraag ik dan ineens als ik de mensen op de foto's herken.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 29, 2010 12:38:20 GMT -5
"Hé, die zag ik nog niet", zeg ik verbaasd, terwijl ik ook naar de foto's toe loop. Ik pak een foto op. "Ahhh, dit is echt zo'n lelijke foto! Dat was in de brugklas of zo... Ik was toen echt een puistenkop" "Dat ben je nu toch nog steeds?" Zegt Raphaël spottend. Ik werp een boze blik naar hem. "Alsof jij zo leuk op die foto staat", zeg ik lachend, terwijl ik naar de foto van Raphaël kijk. "Sorry sorry, dat het misschien wat lelijke foto's zijn, maar die foto's staan daar al heel lang", verontschuldigt Char zich. "Waarom staan ze daar dan?" Vraagt Maya nogmaals. "Nou, gewoon..." stamelt Char. "Gewoon zomaar...?" zeg ik wat ongelovig, met opgetrokken wenkbrauw.
|
|
|
Post by E. on Mar 29, 2010 12:41:40 GMT -5
Ik inspecteer mijn foto. Gelukkig, ze had mijn beste foto uitgekozen. Eigenlijk m'n enige... trouwens... Tja ik houd niet zo van foto's maken, het gaat om het moment wanneer je het beleefd, daar heb je geen fotootje voor nodig. Nee, ik was niet zo van het foto's maken, helemaal niet zoals Edriënne van de Anubis RPG die in Egypte overal foto's van moest maken..
|
|
|
Post by arghus on Mar 30, 2010 9:54:48 GMT -5
"Mijn foto is wel een beetje mislukt hoor..." zeg ik sarcastisch... De foto ziet er echt vreselijk uit gewoon... maar jah... wat kan het mij ook schelen?
|
|
|
Post by chicary on Mar 31, 2010 12:12:09 GMT -5
"Maar waarom heeft u foto's van ons?" zegt Kim dan weer. "Omdat..omdat..jullie heel bijzonder zijn!" zeg ik met een lach. "Ja. dat weet ik" zegt Kim lachend. "Maar deze foto's zijn nog voordat wij u kenden" zegt ze dan, nu kijkt de rest me ook aan. "Uhm...ja...uhm hoe zeg ik dit... het lot heeft het zo bepaald?" zeg ik. "Het lot?" zegt Maya. "Ja... weet je.... ik ben... ik en jullie zijn door het lot bepaald bij elkaar te komen... maar ik wilde het lot wat sneller laten uitkomen... dus toen jullie nog klein waren heb ik jullie opgezocht..." zeg ik. "ielll eng...stalker!" zegt Raphael. "Nee, zo ging dat niet.. nee ik was niet geobsedeerd door jullie als een stalker...nee ik wist wat het lot jullie ging brengen en ik wilde er zeker van zijn dat jullie goed voorbereid zouden zijn, dus heb ik met jullie ouders gepraat en ze ervan overtuigd dat jullie heel bijzonder zijn, maar ik denk dat jullie ondertussen zelf ook al een beetje er achter zijn gekomen wat het lot heeft bepaald" zeg ik en de kinders knikken. "Oohhh... u heeft er dus voor gezorgt dat we bij u terecht kwamen?" zegt Kim. "Ja...alleen die Arlene en Kai... zij moesten het weer verpesten" zeg ik. "Verpesten?" zegt Jimmy. "Dat leg ik jullie later nog wel uit" zeg ik met een lach. "Maar waarom heb ik u nooit gezien? Als u met mijn ouders praatten?" zegt Justin.."Het moest geheim blijven... en in jullie kinderjaren waren er veel mensen die jullie wilden beinvloeden en probeerden jullie krachten voor zichzelf te gebruiken.." zeg ik. "Huh? Voor zichzelf? Hoe dan?" zegt Justin. "Nou bijvoorbeeld jij met je zintuig horen... muziek bazen wilde jou heel graag in de studio hebben omdat jij alles goed kan horen.. en je zou ze dus kunnen helpen de perfecte hit te maken, zonder enige fout in het ritme of wat dan ook" zeg ik. "Wow echt?" zegt hij. "Ja, je was zelfs bijna een keer ontvoerd door zo'n muziekbaas, gelukkig had ik dat door" zeg ik. "Echt? Wat eng!" zegt Justin. "Gelukkig hebben jullie ouders alles goed begrepen en al mijn instructies opgevolgt" zeg ik met een lach en ik zet een fotolijstje recht die scheef hing.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 1, 2010 6:09:11 GMT -5
"Wat een bizar verhaal..." zeg ik zacht. "Maar uh... ik zal even wat te drinken pakken. Chocomelk dus voor jou en Maya?" vraagt Char dan, terwijl ze mij aankijkt. Ik knik hevig. "En wat willen jullie?" vraagt ze dan aan de rest. "Doe maar gewoon cola", zegt Justin. "Voor mij een sapje graag", zegt Jimmy. "Ja, voor mij ook", knikt Raphaël. Char knikt en loopt het kleine keukentje in. Ik plof neer op een rieten schommel stoel en begin te schommelen. Raphaël kijkt me raar aan en gaat heel netjes op de bank zitten. Pfoe, wat een kakker is het eigenlijk... maar toch, aan de andere kant is hij best knap... Na een tijdje komt Char met onze drinken aangelopen. "Alsjeblieft", zegt ze vrolijk, terwijl ze het dienblad op tafel zet. Ik pak mijn chocomelk en neem een flinke teug. Ik houd me handen even op de beker. Lekker warm. Het is best fris buiten, ook al is het al lente.
|
|
|
Post by arghus on Apr 1, 2010 6:16:11 GMT -5
Ik pak mijn appelsap (yeah right dat drink ik dus nooit xd) en neem een slok... "Char... wat kan je ons nog meer vertellen over onze zintuigen en hoe we deze moeten ontwikkelen?''
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 1, 2010 6:19:10 GMT -5
Ik pak mijn appelsap (yeah right dat drink ik dus nooit xd) en neem een slok... "Char... wat kan je ons nog meer vertellen over onze zintuigen en hoe we deze moeten ontwikkelen?'' whaha sorry
|
|