|
Post by Jennifer~ on Apr 15, 2010 13:54:05 GMT -5
Plots word ik gebeld. "O... sorry oma", verontschuldig ik me. Ik kijk op me mobiel wie het is. Ryan? "Uh, het is een vriend van me... mag ik even opnemen?" vraag ik verlegen. "Ja hoor", knikt oma. Ik glimlach en loop even de gang op. Ik neem gauw op. "Hé Ryan, wat is er?" vraag ik meteen. "Ook hoi, Mel", zegt hij lachend. "Ja, sorry! Maar ik ben bij me oma... en ik voel me onbeleefd om zo ineens te bellen" "Hm, nou ja, ik zal snel zijn. Ik hoorde van Jimmy dat er een musical op onze oude school komt... en ik dacht, misschien kunnen wij en Lucien meedoen? Ons oude groepje...?" "Een musical?" vraag ik lachend. "Ach, waarom niet" "Oké, nou ja... anders praten we er met z'n drieën thuis nog wel even over" "Ja, dat is beter, denk ik. Ik kom zo wel... over een uurtje of zo, oké?" "Is goed, doe de groetjes aan je oma!" "Zal ik doen, doei RyRy" Ik hang op en loop gauw de eetkamer weer in. "Zo, ik ga dus meedoen met de musical waarschijnlijk", zeg ik lachend. "Leuk, kan ik dan ook komen kijken?" vraagt oma vrolijk. Ik haal me schouders op. "Ik denk het wel, toch?" Oma lacht. "Ik heb altijd al m'n kleindochter willen zien stralen op het toneel!" "Uh, in groep 8 zag u mij toch ook..." "Oja", zegt oma verlegen. "Vergeten... oma wordt oud!" "Nee hoor!" zeg ik gauw en ren naar oma toe. Ik geef d'r een dikke knuffel. "Voor mij blijft u altijd jong!" Ik ga naast oma zitten en bedenk me ineens: "O ja, u kreeg nog de groetjes van Ryan.... die vriend van me", lach ik.
|
|
|
Post by arghus on Apr 15, 2010 13:55:19 GMT -5
"dat is lang geleden... (een paar latijnse woorden...), de tijd vliegt heen..." zegt Meneer van Swieten... "ja, het is al weer een poosje geleden...'' zeg ik... "we willen meedoen met de musical'' merkt E op... Van Swieten knikt... "Iedereen is welkom...!'' we bedanken meneer van Swieten en hij loopt verder... dan schieten E en ik in de lach... "hij is niets verandert" zeg E... "alleen een beetje ouder" merk ik op... dan schieten we weer in de lach...
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 15, 2010 13:56:04 GMT -5
ik ga de gang door en ga de hoek om. Blijkbaar is de massa al voor me geweest...
|
|
|
Post by Clémence' on Apr 15, 2010 13:56:59 GMT -5
Ik sla mijn armen om mijn gele jas en sluit mijn ogen.
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 15, 2010 13:59:20 GMT -5
Ik neem drie formuleren, of nee toch vier. Ik vul Mel, Luc, Eggie en mijn formulier in en steek 'm in de bus.
|
|
|
Post by arghus on Apr 15, 2010 13:59:32 GMT -5
We zijn bijna aan de beurt... E zucht... "Nog even'' zeg ik lachend
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 15, 2010 14:00:55 GMT -5
Ik schuif verder aan...
|
|
|
Post by arghus on Apr 15, 2010 14:01:24 GMT -5
We kijken naar de deur... nog 1...
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 15, 2010 14:02:45 GMT -5
Ik denk aan dat meisje dat ik in de spiegel zag.
|
|
|
Post by Clémence' on Apr 15, 2010 14:02:56 GMT -5
Opeens begint het te regenen... Ik voel de regendruppels op mijn jas kletteren en mijn haar vullen.
|
|
|
Post by arghus on Apr 15, 2010 14:05:12 GMT -5
Dan is E aan de beurt... ik wens haar succes en ze gaat naar binnen...
|
|