|
Post by arghus on Apr 16, 2010 13:51:24 GMT -5
Ik knik... ''ik kan je toch niet tegen houden neem ik aan...'' zeg ik
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 16, 2010 14:23:11 GMT -5
Net op het moment ik de badkamer weer uit wil gaan na een onderzoek hoor ik mijn naam. 'Ryan! Niet weggaan!' Roept een meisje. 'Ho!' Roep ik en deins achteruit. 'Wie ben je?' Vroeg ik. 'Ik heet Minke.' Zegt ze. 'Ik moet je iets vertellen...' Zegt ze verder. 'Wat dan?' Vraag ik zo stoer mogelijk. 'Ik kom je waarschuwen...' Zegt ze. 'Waarschuwen?' Vraag ik maar ze verdwijnt. 'Wat sta jij hier in jezelf te praten?' Vroeg Egbert lachend toen ik voor de spiegel stond.
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 16, 2010 14:55:29 GMT -5
'Ik moet je iets zeggen, ik ehm...' Begint hij. Ik knik. 'Ik, ik ga een tijdje terug bij mijn ouders wonen, ze zijn voor hun werk enkele weken dicht in de buurt en ik wil graag even bij hen en m'n broertje zijn.' Zegt hij. Ik schrok wel even. 'Euh, ja, oke... Maar je komt toch terug?' Vroeg ik bang. 'Tuurlijk!' Zei hij. Ik omhelsde hem even kort en ging dan de badkamer uit, het meisje was al helemaal uit mijn gedachten.
|
|
|
Post by E. on Apr 17, 2010 4:26:48 GMT -5
"Nee inderdaad, dat kan je niet, maar je kan me wel helpen.." zeg ik en kijk Jimmy aan, "nog een keer? de allerlaatste?" Jimmy schudt zijn hoofd. Ik zucht. "Oke dan" zeg ik, "Jimmy?" "Ja?" Jimmy kijkt me vragend aan. "Vergeet nooit.. dat..dat..'' zeg ik en pak zijn hand vast...
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 17, 2010 6:58:39 GMT -5
Ik hielp Egbert met pakken. 'Ik zal je missen.' Zei ik met een bibberige toon. We namen met z'n allen afscheid van hem en ik zwaaide hem nog eens uit. De taxi verdween uit het zicht en een andere kwam aan...
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 17, 2010 7:09:09 GMT -5
We stonden bij de voordeur en keken naar de taxi die aankwam rijden. "Wie zou daar inzitten?" vraag ik verbaasd. "Misschien een nieuwe bewoner?" zegt Lucien twijfelachtig. Dat zou dan wel snel zijn. Alhoewel Victor altijd snel is met nieuwe bewoners... De taxi stopt en het portier gaat open. Een lange jongen met een koptelefoon stapt uit. Ik schrik. "O nee, dat is...ROEL!" sis ik. "Ik uh... ben hier weg", zeg ik gehaast en ren gauw het torenkamertje in. En nee, Roel lijkt niet op Raphaël. Nja qua uiterlijk wel, maar z'n zintuigen zijn heel normaal. en die koptelefoon is gewoon omdat hij van muziek houd xD
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 17, 2010 7:12:34 GMT -5
'Mel! Niet daar!' Roep ik. 'Verstop me! Verstop me!' Riep ze. De jongen komt met de koffers onze kant op en Lucien en ik gaan voor Mel staan. 'Hallo, ik ben...' Begon Roel. 'Roel, ik ken je van op school...' Lach ik en geef hem even een schouderklopje. 'Hey, Roel...' Zegt Lucien met zijn neus opgehaald. 'Willen jullie even helpen?' Vraagt hij en wijst naar de koffers. 'Euh...' Stamel ik. Wat moesten we nu doen... 'Oke...' Zeiden we uiteindelijk. Ik ging richting de koffers. 'Waar is Mel?' Vraag ik aan Lucien. Hij wijst onder de tafel. Ik begin hardop te lachen waarop Roel me raar aankijkt.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 17, 2010 7:15:52 GMT -5
Ik zit onder een tafeltje in een héél ongemakkelijke houding. Waarom komt hij nou hier wonen?! Zeker om mij hè... Jeetje, waarom snapt hij niet gewoon dat ik niets in hem zie. Ik heb het toch niet voor niets met hem uitgemaakt? Ik wacht tot de rest naar boven is en kom dan eindelijk weer onder het tafeltje vandaan. En nu? Ik kan me moeilijk boven vertonen. Dan ziet Roel me meteen. Misschien.... Misschien moet ik me vermommen! JA! Dat ga ik doen... Shit, me portemonnee ligt boven. Wacht, misschien kan ik naar zo'n kostuumwinkel. Die verhuren het toch? Dan kan ik vast wel kleding verhuren. En dan koop ik het later wel. Ik rits me jas dicht en ren de deur uit. Ik pak me fiets en rijd gauw richting de stad.
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 17, 2010 7:23:03 GMT -5
'Ah, zoeteke!' Komt Trudie naar me toegelopen. 'Jij moet van Victor Roel de hele week begeleiden in het huis en het schoolsysteem dat werd afgesproken met Deheer Vanswieten. 'WAT! Maar dan kan ik een hele week niet met Mel...!' Begon ik met roepen. 'Melanie, Mélanie! Euh... samen... euh... postzegels verzamelen...' Vond ik zo goed mogelijk uit. 'Wie is Mélanie?' Vroeg Trudie. 'Ah, een meisje in onze sch'ool.' Zei ik snel. 'Echt? Ik ken d'r niet.' Zei Roel. 'Ze is nieuw...' Zeg ik als ik Melody de deur uit zie gaan. 'Ik moet gaan!' Zei ik en volg haar.
|
|
|
Post by E. on Apr 17, 2010 7:29:49 GMT -5
Ik heb Roel even bij alle uiterlijken op pagina 1 gezet
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 17, 2010 7:31:53 GMT -5
Ik parkeer me fiets in het rek en loop een winkeltje, met ballonnen bij de ingang, naar binnen. "MEL! Wacht!" hoor ik van achter me. Ik draai me om en zie Ryan aankomen rennen. "Hoi, ik dacht ik help je even met... met wat eigenlijk?" "Ik wil me vermommen voor Roel", vertel ik droog. Ryan lacht. "Dan is het maar goed dat ik kwam... ik ben de koning der kleding, weetje" "Wow, sinds wanneer?" vraag ik lachend, terwijl ik naar een rek loop met allemaal kostuums. "Sinds..." begint Ryan. "Vandaag, maar goed... hoe wil je je vermommen?" Ik haal me schouders op. "Gewoon iets anders dan hoe ik er nu uitzie, misschien een donkerbruine pruik?" Ik kijk omhoog en pak een soort Heidi-pruik met van die vlechtjes. Ik zet hem op me hoofd en draai me om naar Ryan. "Is dit iets?" grap ik. xD
|
|