evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Apr 15, 2010 3:29:31 GMT -5
Bij het oude forum was er ook een topic met dialect, dus ik dacht, waarom niet hier? Show hier je dialect. Een filmpje, een liedje, een simpel tekstje... Ik goa ier e ki e filmpsje zetn int West-Vlams, is goeid? Computerles in't West-Vlaams (Rute 98 komt van raam/ruit - windows -, snap je?) West-Vlamingen tellen tot 60 West-Vlams gedichtje: de zee nu ist a junder
|
|
|
Post by Celine on Apr 15, 2010 7:14:19 GMT -5
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Apr 15, 2010 9:26:19 GMT -5
whaha, die dienges zien hilarisch! Ksnapn der nietn va xD Lik in 'Mijn Restaurant', da was echt kiekezot é in da café xD
|
|
|
Post by funkyfabulous on Apr 15, 2010 9:55:52 GMT -5
ik heb niet echt een dialect ofzo haha, ze zeggen alleen dat ik vaak echt plat rotterdams praat;p
|
|
|
Post by Celine on Apr 15, 2010 12:59:23 GMT -5
whaha, die dienges zien hilarisch! Ksnapn der nietn va xD Lik in 'Mijn Restaurant', da was echt kiekezot é in da café xD haha joa ;d grouleken onger en een penne of a keeken xd
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 15, 2010 13:18:50 GMT -5
Ik heb geen dialect... en in mijn omgeving hoor ik ook niet echt een dialect xD
|
|
|
Post by E. on Apr 15, 2010 14:31:27 GMT -5
Dialect, is dat zoiets als een accent ofzo? Of een variatie in een taal? (mijn techniek leraar heeft een echt Amerikaans accent, ooit had hij het de hele tijd over een 'burg', ik snapte er helemaal niks van, bleek hij 'berg' te bedoelen xD)
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 15, 2010 14:41:28 GMT -5
Dialect, is dat zoiets als een accent ofzo? Of een variatie in een taal? (mijn techniek leraar heeft een echt Amerikaans accent, ooit had hij het de hele tijd over een 'burg', ik snapte er helemaal niks van, bleek hij 'berg' te bedoelen xD) Ja, je kan dan wel met een accent praten ofzo. Maar soms heb je ook echt in bepaalde provincies ofzo hele andere woorden bijvoorbeeld in Friesland dat zinnetje 'oat moan' ofzo xD wat Piet Paulusma altijd zegt...
|
|
|
Post by Louise on Apr 16, 2010 7:11:59 GMT -5
West-Vlams ...
stuksje vant West-Vlams gemingeld vintekoor up de heksenstoet in Beselare XDXDXD
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Apr 16, 2010 7:15:33 GMT -5
Jaaa, de sauna xD I luv TWest-Vlams Gemiengeld Vintekoor xD Up den openinge vn de snèuwmarkt i Niepoort zien ze der ook gewist, zalig geweune xD
|
|
|
Post by Celine on Apr 16, 2010 7:36:21 GMT -5
in ninof ejje azuë viejr pé's en dedei iejtn 'fred tet & de swinging tepelboys' XD ge moet da nekiejr beziejn hein ;d das egt ilouris x')
|
|