|
Post by E. on Mar 18, 2010 14:41:47 GMT -5
I WANT... NO I NEED... MORE!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 19, 2010 9:49:46 GMT -5
“Doe maar vanille-ijs met witte chocolade, aardbei en kiwi”, zeg ik tegen de verkoper. Nog best een knappe verkoper ook. Blond haar, blauwe ogen en ik schat hem… 19? Lizzy heeft me blijkbaar al door en probeert me te ‘helpen’. “O, en ze wilt ook nog je nummer”, zegt ze lachend. Ik geef d’r een por. “Ze maakt een grapje”, zeg ik beschaamd. De verkoper lacht. “Alsjeblieft”, zegt hij en geeft m’n ijsje. “En wat wil jij?” “Doe voor mij maar chocolade-ijs met ook aardbeistukjes, bruine chocolade en extra aardbei. O, en spikkeltjes!” Zegt Lizzy enthousiast. Ze begint zowat te kwijlen. Ik begin wat aan m’n ijsje te smikkelen. Hm… wat houd ik toch van Swirl ijsjes. Ze zijn altijd zo lekker romig. Nadat Lizzy haar ijsje gekregen heb, reken ik gauw af. Daarna lopen we richting het pleintje voor de Hema waar we even op een bankje neerploffen. “Waarom vroeg je nou zijn nummer niet?” Vraagt Lizzy dan. “Ach, zo leuk was hij nou ook weer niet”, zeg ik droog. Lizzy knikt ongelovig. “Hij had blond haar, blauwe ogen. Hoe leuk kan iemand zijn?” “Nou, ik vond hem niet leuk”, zeg ik vastberaden en neem een grote schep van me Swirl.
|
|
|
Post by E. on Mar 19, 2010 11:43:43 GMT -5
Meeerr! Ik wil ook een Swirl ijsje! (al heb ik geen idee waar je die haalt en hoe het smaakt xD)
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 19, 2010 13:24:52 GMT -5
haha Swirl ijsjes zijn heeeeel lekker! En je mag zelf kiezen wat voor smaak ijs je neemt en wat erin komt (aardbei, kiwi, chocola,etc.) ^^ Bij ons heb je wel zo'n Swirl kraam ;p
|
|
|
Post by E. on Mar 19, 2010 14:10:40 GMT -5
Neem je een keer een chocolade ijsje voor me mee? xD
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 20, 2010 12:25:16 GMT -5
Na ons ijsje zijn we een schoenenwinkel in gegaan. “O, moet je deze sneakers zien”, lach ik, terwijl ik een paar Nikes omhoog houd. “Die zijn gaaf”, knikt Lizzy lachend. “En wat vind je van deze laarsjes?” “Voor mij of voor jou?” Vraag ik met opgetrokken wenkbrauw. “Voor mij!” Lacht Lizzy. “O, dan zijn ze wel leuk, ja. Echt iets voor jou!” Ik ga op een stoel zitten en trek de Nikes aan. Hm, ze staan me best goed. “En, wat vind je?” Vraag ik, terwijl ik voor de spiegel poseer. “Staat je goed!” Zegt ze knikkend. Ik lach en ga weer terug op de stoel zitten. Ik trek de Nikes uit en doe weer me eigen sneakers aan. “Ik koop ze wel”, zeg ik knikkend. We lopen naar de kassa en betalen onze schoenen. “Op naar de volgende winkel”, lach ik.
Na een hele tijd gewinkeld te hebben zit ik weer in de bus op weg naar huis. Het is al half zes en ik moest zes uur thuis zijn voor het eten. “Ik heb veel gekocht, zeg”, denk ik. Ik kijk opzij en graai wat in de plastic tassen naast me. Dat zwarte glitterjurkje bewaar ik voor een première in Londen. Als die ooit komt. Ik kijk uit het raam naar de lelijke, grijze wolken. Volgens mij gaat het weer regenen. Ik hoop maar dat ik dan al thuis ben.
|
|
|
Post by E. on Mar 20, 2010 12:27:25 GMT -5
I want more! (and i want Nike shoes, too! xD)
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Mar 21, 2010 4:24:41 GMT -5
leuk verhaal =D Ik blijf het volgen =)
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 21, 2010 13:57:16 GMT -5
Leuk, een nieuwe lezer “Mam, ik ben thuis”, roep ik vrolijk. Ik doe de deur achter me dicht en drop de tassen op de grond. “Mam?” Ik trek me schoenen uit en loop verbaasd de woonkamer in. “O, je slaapt”, zeg ik lachend. Ik loop naar de bank toe en schud haar wakker. “Wakker worden!” Mam knippert vaag met haar ogen. “Ben je nu al thuis?” Vraagt ze slaperig. Ik zucht. “Het is al zes uur, hoor”, zeg ik lachend. “Wat! O nee! Ik ben in slaap gevallen”, zegt mam geschrokken en deinst overeind. “Ik moet nog koken…” “O, moet ik anders helpen?” Vraag ik behulpzaam. “Als je wilt, graag”, glimlacht mam. Ik haal me schouders op. “Waarom niet? ‘K heb toch niets te doen” We lopen de keuken in, waarna ik een schort om doe. Goede bescherming voor me kleding. Ik ben nogal tegen viezigheid, weetje. “Hoe laat komt pap thuis?” Vraag ik, terwijl ik een plankje uit de kast haal. “Die zal elk moment wel thuis kunnen komen”, zegt mam. Ik knik en begin de sperziebonen te snijden. Volgens mij gaan we weer dat overheerlijke gerecht eten. Sperziebonen met aardappelen, kerriesaus en carbonaat! Plots horen we een toeter en even later gaat de voordeur open. “Pap!” Roep ik lachend, vanuit de keuken. Ondertussen gooi ik de sperziebonen in de pan. “Hé Sophietje, zit je weer te slijmen bij je moeder?” Plaagt hij. “Hé, ik help haar gewoon, hoor!” Bits ik. “Echt mam, ik slijm niet, hoor”, zeg ik erachteraan. Mam lacht. “Hoe was het op je werk?” Vraagt ze dan. “Vermoeiend… zoals altijd”, zegt pap droog en loopt de woonkamer in. Hij laat zich neervallen in de bank. “Haal is even een cola voor me” “Haal het lekker zelf”, lach ik en loop terug de keuken in. Mam loopt de keuken uit en geeft hem een blikje cola. Daarna gaat ze gauw weer terug naar de sperziebonen.
|
|
|
Post by E. on Mar 21, 2010 14:12:56 GMT -5
Arme moeder, ligt ze lekker te snurken, maakt Sophie haar wakker xD MORE!
|
|
|
Post by lalalanubis on Mar 21, 2010 14:29:10 GMT -5
puh kwakkie, ik had al een avant-première van het verhaal (a) nana xd
|
|