|
Post by E. on Mar 22, 2010 9:40:46 GMT -5
puh kwakkie, ik had al een avant-première van het verhaal (a) nana xd De grootste fans wachten geduldig tot het stukje in het topic gepost wordt, ik ben dus een veel grotere fan dan jou *applaus voor het stukje van Jenniefier* I'm your BIGGEST fan!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 23, 2010 10:50:09 GMT -5
“Heb je al inkopen gedaan voor je Londen trip?” Vraagt pap. Ik veeg me handen schoon en loop de woonkamer in. Daarna plof ik naast pap neer op de bank. “Ja, vanmiddag! Met Lizzy, maar ik ga in Londen ook veel winkelen, hoor! Daar is het leuker”, vertel ik. “Jeetje, je gaat gewoon bijna weg”, zucht pap. “Ja!” Zeg ik enthousiast. “Ik heb er echt zin in” Ik pak de afstandsbediening en zet de televisie aan. “Ah, nee… Albert Verlinde”, zucht ik geïrriteerd. Ik zap gauw verder.
Na een kwartier komt mam de kamer binnengelopen met het eten. “Hm, dat ruikt heerlijk, mam!” Lach ik, terwijl ik me neus volg naar de eettafel. Mam lacht. “Jij hebt anders ook meegeholpen, hè” “Weet ik”, knik ik lachend. Ik ga aan tafel zitten en schep me bord vol. “Pap, kom je ook eten? Albert Verlinde is saai, joh!” “Ik kom al”, lacht pap. Hij zet de televisie uit en komt ook aan tafel zitten. “Ziet er heerlijk uit”, zegt hij knikkend. “Made by mom and me”, lach ik. “Maar het meest door mam” Ook mam komt eindelijk aan tafel zitten en na een tijdje zitten we allemaal heerlijk te smikkelen van de sperziebonen en carbonaat. Plots gaat me telefoon af. “Oeps”, zeg ik verontschuldigend. Ik haal me mobiel uit me zak en druk hem uit. Lizzy kan wel even wachten. Ik ga nu niet opnemen. Dit is het laatste avondmaal met mijn ouders, vóór Londen! “Wie was dat?” Vraagt mam, met volle mond. “O, Lizzy”, vertel ik. “Maar die kan wel wachten, hoor. Ik ben nu veels te druk met eten!” Mam lacht. “Wat? Dit is wel mijn laatste avondmaal met jullie”, zeg ik verbijsterd. “Nou ja, voor Londen dan…” “Dat is heel lief van je”, knikt mam. “We gaan je echt missen, niet waar, schat?” Mam kijkt even naar pap, die helemaal aan het smikkelen is van het eten. “Vind je het lekker, pap?” Vraag ik lachend. “Hm, hm”, mompelt pap met volle mond.
Sorry dat 't misschien wat saaie stukjes zijn nu xD maar ik typ beetje gedetailleerd ;$ niet altijd hooooor! ('aaa)
|
|
|
Post by E. on Mar 23, 2010 12:29:07 GMT -5
MEERR!!!!!!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 24, 2010 9:42:14 GMT -5
Na het avondmaal ren ik gauw naar boven en haal me mobiel uit me zak. Nu kan ik Lizzy wel even bellen. Straks wordt ze nog ongerust, of zo. Ik ken haar wel. “Sophie! Waarom nam je niet op!” Schreeuwt Lizzy ongerust. “Ik dacht helemaal dat er iets was of zo!” “Wow, rustig Liz!” Kalmeer ik haar. “Ik zat gewoon even rustig te eten, sorry dat ik daarom niet op nam” “O”, zegt Lizzy droog. Ik lach. “Maar waarom belde je?” Vraag ik dan. “Gewoon”, zegt Lizzy zacht. “Morgen ga je al naar Londen…” “Ja! Echt zo spannend”, lach ik. “Ja”, zegt Lizzy herhalend. “Heel spannend, maar…” “Maar wat?” “Ga je me wel… missen?” Ik lach. “Liz, Liz, Lizzy… natuurlijk ga ik jou missen!” “Maar ik weet zeker dat je daar heel veel andere mensen leert kennen en dan… vergeet je mij gewoon”, zegt Lizzy sip. Ik zucht. “Liz, je weet dat ik niet zo ben. Ik heb anders wel een foto van jou mee, hoor! En die komt mooi op mijn nachtkastje te staan”, lach ik. “Naast een familiefoto van mij en me ouders” “Echt?” “Echt”, lach ik. Lizzy lacht. “Wauw”, zegt ze. “Dat is echt heel lief. Dus… je vergeet me niet?” “Natuurlijk niet, gek!” Die Lizzy, toch. Waarom zou ze nou denken dat ik haar ga vergeten? Ze is nu anders wel al mijn beste vriendin sinds de peuterspeelzaal! Ik kan haar helemaal niet vergeten. Daar ken ik haar te lang voor en daar is ze veels te lief voor. “Eigenlijk wilde ik daarom alleen bellen”, zegt Lizzy verlegen. “Ik was gewoon echt bang dat je mij zou vergeten” “Ach, ik vond het ook leuk om even met je te praten. Ik ga je echt missen, gek!” Zeg ik, terwijl de tranen bijna in me ogen staan. Het komt door de gedachte dat ik gewoon bijna weg ben. Weg van mijn ouders, Nederland, Lizzy… Weg van mijn oude school, dit huis, platteland… Ik heb nooit van koeien en mest gehouden, maar nu ik bijna met me luie reet in Londen zit, ga ik het toch wel missen. Ik ben hier anders wel opgegroeid, hoor! Het is mijn moederland. Mijn thuisbasis.
|
|
|
Post by E. on Mar 24, 2010 10:02:50 GMT -5
MORE!! Ik vind dat Lizzy met Sophie mee moet!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 27, 2010 11:37:56 GMT -5
Helaaaas D; Lizzy gaat echt niet mee maar ze houden heus wel contact (denk ik xD) Ik ben nog niet zo ver in 't verhaal... ;$ “Ik jou ook”, zegt Lizzy. “Maar dat wist je denk ik al” “Ja”, lach ik. “Maar het maakt niet uit als je het iets te vaak zegt. Dat vind ik juist lief, of zo” Lizzy lacht. “Maar ik moet weer ophangen. Ik heb beloofd om met mijn moeder The Holiday te kijken” “Is goed, hoor”, lach ik. “Kom je me morgen uitzwaaien bij de veerboot? Ik vertrek om drie uur ‘s middags, dus dat is niet zo vroeg” “Nou, dan moet ik toch even in me agenda kijken”, zegt Lizzy bedenkelijk. Nou ja, zeg? Moet ze in haar agenda kijken of er een plekje voor MIJ vrij is? Nou ja, natuurlijk kan ze een belangrijke afspraak hebben morgen. Alles kan, maar… na dit hele gesprek? “En? Plekje vrij…?” Vraag ik twijfelachtig. “Gotcha!” Lacht Lizzy. “Wat?” Vraag ik geschrokken. “Ik nam je alleen maar in de maling. Natuurlijk heb ik morgen een plekje vrij, voor jou altijd, toch!” “O”, zeg ik zacht. Ik lach. “Oké, dan!” “Sorry hoor”, lacht Lizzy. “Nee, maakt niet uit. Geintjes kunnen altijd in vriendschap, toch?” “Precies”, zegt Lizzy. “Maar dus… morgen middag in de Rotterdamse haven?” “Ja”, zeg ik bevestigend. “Nou, veel kijkplezier” “Ja, bedankt! En alvast welterusten! Goed slapen, hoor”, lacht Lizzy. “Zal ik doen”, lach ik. “Hopelijk lukt dat me, maar ik denk het wel. Kusjes!” Ik hang op en leg me mobiel op me nachtkastje. Nog één nacht in deze slaapkamer… in dit bed. Nog maar één nacht slapen! London, here I come!
|
|
|
Post by E. on Mar 27, 2010 12:14:55 GMT -5
Meer!! <3
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Mar 29, 2010 12:55:02 GMT -5
echt keigoe =D ik blijf het volgen!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 29, 2010 13:07:28 GMT -5
De volgende morgen word ik wakker door de felle zonnestralen van de winterzon, die door de gordijnen neervallen op mijn ogen. “Goedemorgen, vredige wereld”, zeg ik vermoeid. Ik stap uit me bed en pak het toilettasje van me nachtkastje. Daarna gooi ik een handdoek over me schouder en loop naar de badkamer toe. Dit waren zo een beetje de enige spullen van mij, die ik nog niet had ingepakt. Oké, op enkele kleding na dan, maar die kleding is dan óf te klein óf gewoon kleding dat je echt niet kan aantrekken in Londen. Ik neem een snelle douche en doe de handdoek om me heen. Daarna loop ik terug naar me kamer en trek m’n nieuw gekochte kleding aan. “Zou ik hiermee voor de dag kunnen komen in Londen?” Vraag ik tegen mezelf, terwijl ik in de spiegel kijk. Ik haal me schouders op. Het zal wel. In deze kleding voel ik me helemaal super en dat is goed. Ik moet gewoon mezelf zijn.
Ik stop de overige spullen in de koffer en neem me handbagage mee naar beneden. “Pap, kun jij straks de koffer even naar beneden brengen?” Vraag ik, terwijl ik de woonkamer in loop. “Natuurlijk”, knikt pap. “Maar ga eerst maar gewoon even ontbijten! Je moet goed eten” “Ja, weet ik. Ik heb ook echt honger als een paard”, lach ik. “Dat is mooi”, lacht pap. “Zo, verse broodjes en jus d’orange voor mijn twee schatten!” Zegt mam vrolijk, die binnenkomt lopen met een dienblad. “Ah, dat ziet er heerlijk uit, mam!” Lach ik en pak een broodje. Ik smeer er heerlijke aardbeienjam op. Zouden ze dat in Londen ook hebben? Ik hoop het, want ik houd van jam! “Hoe laat moet je eigenlijk bij de veerboot zijn?” Vraagt mam, terwijl ze de jus d’orange inschenkt voor iedereen. “Drie uur ’s middags”, vertel ik.
Ik moet nu nog ff gauw bijtypen, hehe xD Ik heb nog wel stukjes, maar ook niet superveel meer ;p maar goed, ik post toch meestal 1 stuk per dag (:
|
|
|
Post by E. on Mar 29, 2010 13:19:35 GMT -5
Met elke dag minstens 1 stuk hou je ons al tevreden (maar meer mag altijd )
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Mar 30, 2010 12:42:35 GMT -5
Wat Kwakkie♥ zegt
|
|