evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Apr 1, 2010 4:13:01 GMT -5
Hallo iedereen De bedoeling van dit verhaal is dat ik samen met Kwakkie schrijf hier al vast een kleine samenvatting. Er komen 5 nieuwe jongeren in Het Huis Anubis: Sterre, Annastacia, Raphael, Marcel en Pim. Ze hebben alle 5 een speciale gave, een overgevoelig zintuig. Sterre is net haar kamer binnengekomen, als ze iemand haar naam hoort roepen. Maar ze ziet niemand. Dat gaat een paar dagen door tot dat ze een geest ziet, een meisje. Van dat meisje krijgt ze een speciaal boek, een soort dagboek. Daar vindt Sterre een raadsel. Ze vertelt het tegen Annastacia, die ondertussen een goede vriendin is geworden. Langzaamaan wordt heel het huis in het mysterie betrokken. Langzaamaan zullen ze hun gaven moeten ontwikkelen om samen te werken en het nieuwe mysterie van Het Huis Anubis op te lossen. In het begin zal het misschien een klein beetje op Anubis zelf lijken, maar na een tijdje zal het helemaal anders zijn. Kwakkie en Evytju
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 1, 2010 6:03:05 GMT -5
Leuk ben benieuwd!
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Apr 1, 2010 12:54:13 GMT -5
Van Kwakkie mag ik beginnen Sterre zuchtte. Ze zat in de auto met haar moeder richting Het Huis Anubis. Ze trok haar rode handschoenen goed om haar handen. Sterre had een overgevoelig zintuig: als ze aan iets voelde, kon ze merken of het/de persoon goed of kwaad was. Daarom droeg ze altijd handschoenen. Ze prutste wat aan één van haar vlechtjes. "We zijn er bijna." zei haar moeder op een rustige toon. Sterre zuchtte nog maals. Veel te snel naar haar zin waren ze aangekomen in Het Huis Anubis. "...En zorg dat je goed je planning volgt! Genoeg oefenen op de piano. Het schoolhoofd heeft gezegd dat je planning niet zal lijden onder je studies." zei de vader van Raphael door de telefoon. "Ja, vader." antwoordde Raphael. Toen zijn vader had opgehangen, zuchtte Raphael eens diep. Nog een paar straten en hij kwam aan bij Het Huis Anubis. Hij was met de bus gekomen, zijn vader had geen tijd om Raphael te brengen. Raphael had een overgevoelig gehoor. Daarom draagt hij een altijd een rode koptelefoon, anders hoort hij alleen maar chaos in zijn hoofd. Al nadenkend kwam hij aan bij Het Huis Anubis waar hij tegen een meisje met 2 vlechtjes botste.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 1, 2010 13:58:55 GMT -5
Oehh, botsing tussen Raph & Sterre <3
|
|
|
Post by chicary on Apr 1, 2010 14:50:24 GMT -5
Oeh leuk! Ik ga dit verhaal volgen!
|
|
|
Post by E. on Apr 2, 2010 7:11:58 GMT -5
"Ooh sorry, het spijt me" zegt Sterre gelijk. "Geeft niet" zegt de jongen. "Raphael" hij steekt zijn hand uit. "Ik ben ehm... ja.. mijn naam is.." zegt Sterre stotterend. Ze staart naar Raphael's hand en daarna naar haar eigen hand en trekt haar handschoentje wat verder omhoog. "Ah jullie zijn er al" zegt een vrouw ineens. Ze draaien zich allebei om naar de deur waar een vrouw hun met een lieve glimlach aankijkt. "Jullie zijn vast Sterre en Raphael" zegt de vrouw. Ze knikken allebei. "Ik ben Arlene, kom allebei maar binnen" zegt Arlene. Raphael loopt naar binnen en Sterre blijft even staan. "Hij is best knap he Muis?" zegt ze tegen haar knuffelkat, "oh dat heb ik toch niet echt gezegd he?" "Kom je ook Sterre?" vraagt Arlene. "Ja" zegt ze zachtjes en loopt met Muis naar binnen.
|
|
|
Post by chicary on Apr 3, 2010 9:47:01 GMT -5
Spannend:D! Schrijf nog een stukje! ;D
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Apr 3, 2010 13:10:08 GMT -5
"En ik ga naar Het Huis Anubis..." zong een getinte jongen al huppelend. Met een grote bergrugzak op zijn rug en een foto van Het Huis Anubis in zijn handen, zocht hij de weg. "Ik heb zin in snoep!" concludeerde hij. Hij zette zijn rugzak op een bankje en ging er bij zitten. Hij haalde een zak met 1kg snoep en een pot sambal uit zijn rugzak. Uit de zak met snoep haalde hij een paar zure kersjes, dopte die in de sambal en stak die in zijn mond. "zalig." zei hij. Marcel had een overgevoelig smaakzintuig. Als hij iets proefde kon hij zien wat deze dingen hadden meegemaakt. Daarom smeerde hij overal sambal op. Sambal nam de smaak weg, zo kon Marcel toch nog alles eten. Hij keek wat om zich heen. Even stopte hij met kauwen. "Is dat...?" vroeg hij zich af en hij zocht de foto van het internaat. Hij stopte vlug zijn sambal en snoep weg en stond op. Snel richting Het Huis Anubis.
"chauffeur, zijn we er bijna?" vroeg Annastacia aan de taxi-chauffeur. "ja, juffrouw, nog een paar minuutjes" antwoordde de chauffeur. "oké" zei Annastacia "want het is bijna tijd voor mijn oogritueel." De chauffeur antwoordde niet. Annastacia had een overgevoelig zicht. Daarom moest ze altijd een zonnebril op, zelfs binnen. Alleen met een speciaal gedempt licht mocht ze zonder bril rondkijken. Ook moest ze op tijd haar ogen verzorgen. Haar vader was steenrijk, maar was niet veel thuis. Haar moeder moest niets van haar weten, en Annastacia ook niet van haar moeder. Dus moest ze wel naar Het Huis Anubis. Thuis woonde ze in een grote villa met een zwembad en een sauna, dat zou ze nu moeten missen. Ook had ze haar vriendje moeten dumpen, omdat ze zo ver weg ging wonen. Ze zat in een college voor jongeren met rijke ouders. Nu zou ze gewoon met haar huisgenoten in een gewone middelbare school moeten zitten. "We zijn er, juffrouw." zei de taxi-chauffeur. Annastacia bedankt de chauffeur en vroeg of die wilde helpen met haar 4 valiezen te dragen. "Natuurlijk" antwoordde de man. Het regende zachtjes terwijl de nieuwste bewoner naar binnen liep.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 3, 2010 15:10:19 GMT -5
Iell snoep met sambal XD
|
|
evytju
Member
Met Jennifer <3
|
Post by evytju on Apr 9, 2010 7:15:35 GMT -5
Ik zal maar nog een stukje schrijven. De eerste vier bewoners zaten in de woonkamer. Arlène had thee en koekjes gemaakt. Marcel maakte van dat tweede gretig gebruikt. Met sambal natuurlijk. Sterre was een boek aan het lezen met een kopje thee in haar handen, Raphael was een beetje aan het oefenen op zijn draagbare keyboard en Annastacia was aan het staren naar Raphael. De bel ging. Er stond een jongen voor de deur. Hij had kort haar, hij had een kaki broek en een zwarte jas aan. Hij had twee valiezen mee: 1 met al wat hij zowiezo nodig had en 1 vol met deo. Pim had een overgevoelig geurzintuig. Daarom moest hij om het uur deo spuiten over heel zijn lichaam. Pim was de laatste van de vijf. Snel maakte hij kennis met de rest van de groep en hij ging zich gaan installeren op zijn kamer waar hij samen met Marcel lag. Raphael had een kamer appart en de 2 meiden sliepen ook samen. Ook Sterre trok zich terug in haar kamer. "Het zal hier gezellig worden." sprak ze zichzelf moed in. "toch?" vroeg ze aan Muis. De deur ging open. Snel verstopte Sterre haar knuffelkat onder een dekentje.
|
|
|
Post by aninkatjee on May 5, 2010 6:45:04 GMT -5
mooi! XD
|
|