|
Post by Starbucks on Dec 30, 2009 14:55:04 GMT -5
Op naar de ipod Super
|
|
|
Post by Jennifer~ on Dec 31, 2009 10:04:04 GMT -5
Weer bedankt voor de reacties en jup, nu komt de ipod^^ » In de stad aangekomen gaat hij eerst even langs een pinautomaat. Hij pint het geld wat hij gekregen heeft van moeder en stopt het gauw weg in zijn portemonnee. Daarna loopt hij het winkeltje in. Het is een heel modern elektronicawinkeltje en ze hebben er echt de allernieuwste snufjes. ‘Hé Barry,’ roept Appie. Barry is de eigenaar van deze elektronicawinkel. Appie kent hem al sinds hij net in het Huis Anubis kwam wonen. Hij kwam hem ooit tegen in de stad en sindsdien zijn ze de beste vrienden. Soms is hij zelfs een iets betere vriend dan Jeroen. ‘Hé Ap, gozer. Wat kom jij hier doen?’ Vraagt hij. ‘Ik heb het geld gekregen van me moeder en ik ga nu dus de iPod kopen.’ ‘Ah, chill. De iPod’s staan daar,’ vertelt Barry en hij wijst naar een vitrine ergens achter in de winkel. Appie loopt er meteen naartoe en zijn blik valt gelijk al op een iPod, zijn iPod. ‘Dat is hem! Die wil ik,’ zegt hij blij, terwijl hij zowat een gat in de lucht springt. ‘Daarmee ga ik dus echt he-le-maal de blits uithangen! Barry, kan je die voor me pakken?’ Vraagt hij. ‘Ja, natuurlijk,’ knikt Barry en hij loopt naar de vitrine toe. Hij pakt een sleuteltje uit zijn zak en opent de vitrine. Daarna pakt hij de iPod eruit en sluit de vitrine weer. ‘Kijk eens,’ zegt hij en hij geeft het doosje aan Appie. Appie bekijkt het doosje in zijn handen en begint helemaal te glunderen. ‘Kan ik meteen afrekenen?’ Vraagt hij blij. ‘Ja, kom maar mee.’ Ze lopen naar de kassa. Barry neemt het doosje weer over en scant hem even. Hij toetst wat dingen in en stopt hem dan in een plastic tas. ‘En hier is de bon,’ zegt Barry. ‘Deze geeft je twee jaar garantie, maar ik hoop natuurlijk dat die garantie niet nodig is.’ Appie knikt. ‘Oké, ja, dat hoop ik ook.’ Hij pakt de plastic tas aan en stopt de bon erbij. ‘Nou, ik ga weer. Ik spreek je vast nog wel! Doeg!’ Zegt Appie en hij zwaait nog even. Daarna loopt hij de winkel uit en hangt de plastic tas om zijn stuur. Hij springt op zijn fiets en rijdt weer terug naar het Huis Anubis. »
|
|
|
Post by lalalanubis on Dec 31, 2009 11:31:17 GMT -5
Ikwilmeer;O
|
|
|
Post by Jennifer~ on Dec 31, 2009 11:43:42 GMT -5
Hm, ik post nog wel een stukje maar ik weet niet of ik morgen dan ook post, ik zie wel.. In iedergeval voor vandaag dus 2 stukjes (A) » Thuis aangekomen zit iedereen in de woonkamer. Nou ja, behalve Jeroen en Noa. Appie hangt zijn jas op in de garderobe en loopt de woonkamer in. ‘Hé, Ap. Er was helemaal niets met de douche,’ zegt Patricia meteen. ‘O, maar hoe komt je haar dan… groen?’ Grapt hij. ‘Wat, hè?!’ Patricia pakt haar spiegel en bekijkt d’r haar. Het is nog precies hetzelfde als eerst. ‘Grappenmaker.’ Zegt ze geïrriteerd. ‘That’s me!’ Zegt hij blij. Appie gaat op de bank zitten naast Amber en kijkt haar flirterig aan. ‘Hé, Ambie, weet je wat ik heb gekocht?’ Amber kijkt hem aan. ‘Nee, en dat hoef ik ook niet te weten,’ zegt ze droog en ze verstopt haar hoofd weer in een tijdschrift. ‘O, nou, dan zie je het morgen wel. En geloof me, je gaat het heel gaaf vinden.’ Amber reageert niet meer, maar Appie blijkt het niet erg te vinden. Hij staat vrolijk op en loopt de keuken in. Hij pakt een blikje cola en gaat naar zijn kamer. ‘Jeroennn…’ Schreeuwt hij vrolijk. Geen reactie. Hij loopt de kamer in en kijkt naar Jeroen’s bed. Leeg. Appie kijkt even verward. ‘Hè, waar is ‘ie,’ vraagt hij in zichzelf. Hij loopt de kamer uit en stapt weer de woonkamer in. ‘Waar is Jeroen?’ Vraagt hij verbaasd. ‘Opgegeten door Victor,’ zegt Amber droog. ‘Heel grappig, Ambie, waar is hij echt?!’ Vraagt Appie ongerust. ‘Rustig maar, Ap, Jeroen is even met Noa uit. Naar de bioscoop en zo,’ vertelt Fabian terwijl Nienke tegen hem aankruipt. ‘O, oké.’ Appie knikt bevestigend en loopt weer terug naar zijn kamer. Hij gaat op zijn bed zitten en opent de doos. Hij haalt de iPod eruit. ‘Morgen gaan jij en ik de blits stelen op school, zeker weten.’ Hij begint te lachen en pakt de doos verder uit. »
|
|
|
Post by lucienisthebest on Dec 31, 2009 11:52:38 GMT -5
Leuk:D
|
|
|
Post by jordysx on Jan 1, 2010 8:13:06 GMT -5
Leuk!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Jan 1, 2010 10:13:03 GMT -5
Nah, toch maar een nieuw stukje ;D moet nu wel weer ff bijtypen^^ »
Na een tijdje is alles uitgepakt. Hij bewaart belangrijke spulletjes terug in de doos en stopt het in zijn nachtkastje. Daarna gaat hij op bed liggen en valt, per ongeluk, in slaap. Tijdens zijn slaap droomt hij over Amber. Het lijkt wel een visioen, want het gaat over zijn eerste schooldag met zijn nieuwe iPod… In zijn droom is hij helemaal populair met zijn iPod en iedereen vindt het een gaaf ding. ‘Ap, wat een gave iPod! Sorry, dat ik zo bot deed gisteren. Hoe kon ik nou weten dat je dit bedoelde!’ Zegt Amber vleierig. ‘O, Ambie, het maakt niet uit hoor,’ zegt Appie. ‘Oortje?’ Hij pakt één iPod oortje en showt hem aan Amber. Ze pakt hem meteen en stopt hem in haar oor. Daarna luisteren ze samen naar wat liedjes. Ineens komt er een man aangerend. Een nogal donkergeklede man, en hij heeft een capuchon op… of zo. Hij rent richting Appie en jat de iPod. Als Appie net achter hem aan wilt rennen, schrikt hij wakker. ‘WHAAA! Huh? Waar… wie…’ Hij knippert met zijn ogen en ziet ineens Amber’s gezicht. ‘Amber? Hè, droom ik?’ Hij knippert nog meer, maar dan schudt Amber hem wakker. ‘Nee, je droomt niet. We hoorden je schreeuwen en dachten dat er iets was… en toen zagen we dat je sliep. Ik denk dat je een nachtmerrie had,’ legt Amber uit. ‘Nachtmerrie? Maar ik droomde…’ Ineens houdt Appie zijn mond. Hij kan maar beter niet zeggen dat hij over Amber gedroomd heeft, dat zou raar zijn. Tenminste, zij zou dat raar vinden, denk ik. ‘Ja, vast een nachtmerrie,’ liegt hij. Hij gaat rechtop zitten en gooit zijn benen over de rand van zijn bed. Amber gaat naast hem zitten en legt haar arm om hem heen. ‘Huh, ik droom wel?’ Denkt Appie. ‘Gaat het?’ Vraagt Amber lief. ‘Ja hoor, beetje moe alleen, maar dat komt vast doordat jij me wakker schudde midden in mijn droo… nachtmerrie.’ Amber lacht. ‘Ja, sorry, maar ik schrok zo van dat geschreeuw!’ Appie lacht. ‘Het geeft niet hoor, Ambie Bambie.’ Hij wil haar omhelzen, maar dan duwt Amber hem weg. ‘Wat doe je?’ Vraagt ze met opgetrokken wenkbrauw. Appie deinst achteruit. ‘Uh, niets hoor,’ glimlacht hij. Amber kijkt hem even raar aan en staat dan op. ‘Nou ja, kom je zo naar de eetkamer? Trudie is bijna klaar met het eten,’ zegt Amber en ze loopt de kamer uit.
»
|
|
|
Post by 'Faye. on Jan 1, 2010 10:21:36 GMT -5
Leuk verhaal!
|
|
|
Post by jordysx on Jan 1, 2010 17:21:46 GMT -5
Mooi stuk!
|
|
|
Post by aninkatjee on Jan 5, 2010 14:10:53 GMT -5
Super ! Snel meer? Ik wacht he!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Jan 5, 2010 14:15:31 GMT -5
Sorry dat ik tijdje niets postte! Hier weer stukje » Na het ontbijt rijd ik alleen naar school. Jeroen is al samen met Noa eerder vertrokken. Hij had blijkbaar geen zin meer om met mij samen te fietsen. Leuke vriend, heel leuke vriend. Wacht maar, als hij straks mijn iPod ziet… Op school aangekomen loopt Appie stoer te doen met zijn nieuwe iPod. Hij staat bij een groepje meiden en wat jongens. ‘Echt een hele gave iPod, Ap,’ zegt een van de jongens en hij geeft Appie een high five. Ineens komt Amber voorbij met Nienke en Fabian. ‘Hé, Ambie, kijk eens!’ Roept Appie terwijl hij zijn iPod omhoog houdt. Amber kijkt geschrokken naar hem en rent meteen naar hem toe. ‘Wauw! Wat een gaaf ding, zeg!’ Schreeuwt ze blij. Appie glundert. ‘Cool, hè? Je mag wel een oortje meeluisteren?’ Vraagt hij flirtend. ‘Leuk,’ lacht Amber en ze neemt een oortje aan en stopt hem in haar oor. Samen luisteren ze rustig naar muziek, terwijl de rest weer wegloopt. Appie kijkt verliefd naar Amber, terwijl zij helemaal los gaat op de beat van Jay-Z. TRING! De schoolbel gaat. Amber geeft gauw het iPod oortje aan Appie en rent naar binnen. Appie kijkt haar nog even glunderend na en stopt dan zijn iPod in z’n jaszak. Daarna loopt hij ook gauw naar binnen, net op tijd voor meneer van Swieten. ‘Kijk, ik ben op tijd,’ zegt Appie nog even tegen hem. In het lokaal gaat hij naast Amber zitten. Amber laat het gewoon toe. Appie kijkt haar aan van ‘Huh?’, maar dan zegt Amber: ‘Coole jongens mogen altijd naast mij zitten.’ Appie begint weer te glunderen. ‘ I’m the man!’ Denkt hij. En dan… begint de saaie, Franse les. ‘Open jullie boeken maar op pagina 145…’ Vertelt mevrouw van Engelen. »
|
|