|
Post by 'Faye. on Jan 5, 2010 14:17:30 GMT -5
Leukstuk!
|
|
|
Post by jordysx on Jan 6, 2010 9:36:05 GMT -5
Mooi!
|
|
|
Post by aninkatjee on Jan 6, 2010 10:05:27 GMT -5
tof! Snel meer ?!
|
|
|
Post by Imke on Jan 8, 2010 17:44:44 GMT -5
meermeermeer!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Jan 9, 2010 7:32:27 GMT -5
Sorry dat ik zo traag post :$ Heb soms geen zin om bij te verzinnen XD Maar hier weer stukje , ik heb trouwens de titels van de hoofdstukjes veranderd ;p Het is nu zeg maar steeds een quote uit het hoofdstuk. Hoofdstuk 2"M'n iPod is weg!"Na schooltijd loopt Appie naar zijn fiets. Net als hij weg wilt rijden, staat Amber voor z’n neus. ‘Ambie, hé, wat doe jij nou hier?’ Vraagt Appie lachend. ‘O, niets hoor, ik wilde gewoon naar huis,’ zegt Amber en ze maakt haar fiets open. ‘Samen fietsen dan maar?’ ‘Is goed.’ Appie glundert. Tijdens de terugreis naar huis is het een beetje stil. Appie wil best praten, maar op de een of andere manier voelt hij zich nu ineens heel verlegen. Het komt vast door Amber. Dit is de eerste keer dat zij eens aardig en normaal doet tegen hem, in plaats van alleen maar te geinen. ‘Heb jij Jeroen trouwens nog gezien of gesproken?’ Vraagt Appie plots. ‘Uh, nee. Hoezo dan?’ ‘O, nee, ik had ruzie met hem… en ik heb hem nu al best lang niet gesproken.’ ‘Ruzie met Jeroen, goh, wat een wonder,’ lacht Amber. ‘Wie krijgt er nou geen ruzie met Jeroen…’ Appie glimlacht. ‘Ja, Jeroen is soms wel een prutser…’ Als ze bij Anubis aangekomen zijn zien ze Noa en Jeroen. Echt hè, als je het over de duivel hebt. Appie gooit zijn fiets in het rek en rent naar Jeroen toe. ‘Jeroen! Gozer, ik heb je lang niet gesproken!’ Hij wil hem bijna omhelzen, vriendschappelijk, maar dan deinst Jeroen achteruit. ‘Hé, niet zo intiem, oké?’ Zegt Jeroen chagrijnig en hij loopt liefdevol met Noa naar binnen. Appie zucht. ‘Ach, laat maar!’ Schreeuwt hij. Amber komt naast hem staan en gooit een arm om hem heen. Even kijkt Appie geschrokken naar Amber, maar glimlacht dan en gooit ook een arm om haar heup heen. ‘Nooit gedacht dat dit ooit zou gebeuren…’ Denkt Appie. Ze lopen ook naar binnen, maar zonder dat Appie het door heeft is hij zijn tas vergeten. Met zijn splinternieuwe iPod! Als Appie en Amber binnen zijn, komt er ineens een man uit de bosjes. Hij heeft een lange zwarte cape aan en een capuchon op zijn hoofd. Hij wil natuurlijk niet herkend worden. De man rent naar de tas van Appie en zoekt de iPod, alsof hij Appie de hele tijd bespioneert heeft. ‘Hebbes,’ zegt de man gemeen en hij rent weg met de splinternieuwe iPod van Appie. »
|
|
|
Post by aninkatjee on Jan 9, 2010 17:04:15 GMT -5
OMG! Wie is de dief! Snell meeer! XD
|
|
|
Post by Jennifer~ on Jan 10, 2010 9:08:18 GMT -5
Binnen zitten Appie en Amber in de woonkamer, gezellig op de bank. Je zou toch denken dat ze iets hebben. ‘Ap, zullen we even muziek luisteren? Met je iPod?’ Vraagt Amber. ‘Is goed, joh,’ lacht Appie en hij grijpt met zijn hand naar de grond. ‘Hè?’ Hij kijkt naast zich op de grond, maar er staat niets. Geen tas. ‘Waar is m’n tas? O, shit…’ Hij schrikt en rent de woonkamer uit. ‘Wat is er?’ Vraagt Amber geschrokken en rent achter hem aan. Appie rent de naar buiten. Zijn tas staat nog bij het fietsenrek. Hij rent naar zijn tas toe en maakt hem open. Hij haalt alles eruit en zoekt naar zijn iPod. ‘O nee,’ zegt Appie. ‘NEE!’ Amber staat net bij de voordeur, als Appie begint te schreeuwen. ‘Wat is er, Ap?’ Schreeuwt ze en rent naar hem toe. ‘M’n iPod is weg!’ Schreeuwt hij verdrietig. ‘Wat? Zit hij niet in je tas?!’ Vraagt ze geschrokken en kijkt ook. ‘Nee…’ Appie staat op en stampt boos op de grond. ‘Net nieuw en nu al gestolen, lekker zeg.’ Amber staat ook op en gooit een arm om hem heen. ‘We vinden hem wel,’ zegt ze geruststellend. ‘Je had toch nog de bon?’ ‘Ja, wacht!’ Schreeuwt Appie en hij rent weer naar binnen. Amber pakt zijn tas en rent achter hem aan. Appie gaat zijn kamer in en haalt de iPod doos tevoorschijn. Hij maakt hem open en zoekt naar het bonnetje. ‘O nee, wacht,’ zegt Appie in zichzelf. Hij doet een la open van zijn nachtkastje. ‘Hè, waar had ik hem nou gelegd?!’ Hij zoekt overal, in kasten, kleding, onder het bed… Ondertussen komt Amber ook de kamer binnen. ‘Al gevonden?’ Vraagt ze. ‘Nee, ik snapt het niet! Ik had hem echt goed bewaard.’ Ineens komt Trudie binnen. ‘Wat zoekt ge?’ Vraagt ze aan Appie. ‘Een bonnetje van me iPod.’ Trudie schrikt. ‘O! Lag hij op je nachtkastje?’ Vraagt ze geschrokken. ‘Uh, ja,’ zegt Appie. ‘O nee, die heb ik dan weggegooid…’ Zegt Trudie voorzichtig. ‘Sorry, zotteke! Ik dacht dat het afval was.’ ‘Ah nee,’ zegt Appie teleurgesteld. ‘Lekker zeg.’ Hij ploft neer op zijn bed en zucht diep. » Ik moet nu weer bijtypen. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk weer kan posten, maar jullie moeten echt gewoon afwachten. Het duurt echt nooit super lang hooguit een paar dagen!!
|
|
|
Post by jordysx on Jan 12, 2010 12:51:21 GMT -5
Leuwwkkk!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Jan 15, 2010 9:46:29 GMT -5
Dankje ;D »
Amber gaat naast hem zitten en geeft de tas. Appie kijkt nog een keer in zijn tas. ‘Hé, wat is dat nou,’ zegt Appie plots. Hij pakt een briefje uit zijn tas.
Abdella, Je kunt zoeken wat je wilt, maar die iPod van jou krijg je nooit meer terug! Hoor je me? NOOIT MEER!
Appie schrikt. ‘Wat? Wat is het?’ Vraagt Amber. Appie geeft het briefje aan Amber, waarna zij hem leest. ‘Hij is dus gestolen!’ Zegt Amber geschrokken. ‘Dat is toch logisch,’ zucht Appie. ‘Hij kan niet zomaar weg zijn, hè.’ Appie’s gezicht wordt lijkbleek bij de gedachten dat zijn iPod gestolen is. Ineens komen Nienke en Fabian binnen. ‘Hé!’ Roept Nienke vrolijk, terwijl ze een ijsje aan het eten is. Ook Fabian heeft een ijsje in zijn hand. ‘Ik dacht dat je wel naar je iPod aan het luisteren was,’ grinnikt Fabian. Appie kijkt naar zijn voeten. ‘Is er iets?’ Vraagt Fabian dan. ‘Appie’s iPod is… gestolen,’ antwoordt Amber voor Appie. Nienke en Fabian schrikken meteen. ‘Gestolen?’ Vraagt Nienke geschrokken. ‘Hoe kan dat nou…’ ‘Appie was zijn tas vergeten bij het fietsenrek en toen hij naar buiten kwam stond alleen zijn tas er… zonder zijn iPod.’ Appie kijkt nog steeds sip. Nienke gaat ook naast hem zitten en gooit een arm om hem heen. ‘Wat is dat?’ Vraagt Fabian, als hij plots het briefje in Amber’s hand ziet. ‘O ja! Dit zat in Appie’s tas…’ Zegt Amber en geeft het briefje aan Fabian. Fabian leest het briefje. ‘Hoe weet hij jou naam?’ Vraagt Fabian verward. Appie haalt wanhopig zijn schouders op. Ineens krijgt Fabian een briljant idee. ‘Wacht eens,’ zegt Fabian blij. ‘Ik heb nog ergens een apparaat waarmee je spullen kan opzoeken, door middel van je DNA…’ ‘WAT?’ Schreeuwt Appie en springt omhoog. ‘Dat is geweldig!’ Appie begint te lachen en loopt een rondje door de kamer. Amber kijkt even verward. ‘Waarom is het geweldig, dan?’ Appie zucht. ‘Nou, blondje, als ik een haar van mezelf op dat apparaat doe,’ begint Appie. ‘Dan kan dat apparaat dus mijn iPod vinden! Aangezien daar mijn DNA ook op zit.’ ‘O! Juist… oké,’ zegt Amber begrijpend, ook al snapt ze het nog niet helemaal. Appie lacht. ‘Nou, laten we dan gauw dat apparaat zoeken!’ Fabian knikt. Ze lopen met z’n vieren de kamer uit en gaan naar Fabian’s kamer. Fabian begint meteen in zijn kast te zoeken.
» Ben druk aan het bijtypen! Maar heb tot nu toe nog genoeg inspiratie :] Hoop dat ik dat even volhoudt zo^^
|
|
|
Post by aninkatjee on Jan 15, 2010 12:34:10 GMT -5
tof stukje!! Gelukkig heeft fabian zo'n apparaat he! Hopelijk vinden ze het snel!
|
|
|
Post by arghus on Jan 19, 2010 17:45:05 GMT -5
leuk
|
|