|
Post by lalalanubis on Feb 24, 2010 14:39:51 GMT -5
'Wacht!' Riep ik voor dat we onze bestelbon invulden. 'Als we nu eens lichtblauw nemen voor de hal op het tweede verdiep, en dat iedereen dan kiest welke kleur de kamer krijgt?' Stel ik voor. De verkoper keek raar naam me op. 'Ja, dat kan ook natuurlijk!' Zei Knuh. We lieten één pot lichtblauw staan en de rest legden we terug. Samen met die verf gingen we kijken voor een verwarmingsinstallatie, lampen en schakelaars. Daarna bestelden we 2 identieke schuifdeuren en donkerblauwe deuren. 'Die zijn wel mooi hé!' Zei Cindy die over de deur wreef.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 24, 2010 15:11:57 GMT -5
We noteerden alles op de bestelbon. Daarna gingen we terug naar het nieuwe huis. Ik loop de trap op. Plots gaat m'n mobiel af. Ik pak 'm uit me zak en neem op. "Met Cindy", zeg ik vrolijk. "O, hé mam... ja, het gaat goed... ja... nee-hee... ja, we gaan nu de bovenste verdieping doen... ja, ik heb schone... doeg" Zuchtend hang ik me telefoon op en ren naar boven. "Wie was dat?" Vraagt Anoek. "Me moeder", zucht ik.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 25, 2010 11:25:16 GMT -5
Proficiat Jennifer =D Je hebt de 100e post gepost^^
Deze keer zit ik in het schilderteam, terwijl Knuh, Anouk en Carmen de vloer er uit halen. 'Lukt het?' Vroeg ik aan Cindy die hevig bezig was. 'Ja!' Zei ze kort. Na een uur en een half waren we klaar en deden we nog het prutswerk, de verwarming, de lampen, de schakelaars en de gordijnen. Het was inmiddels al vier uur in de middag en we besloten spullen te gaan kopen die we nog nodig hadden. IKEA, ja ja, dat was ons stekje geworden.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 25, 2010 13:11:15 GMT -5
We liepen de IKEA binnen. "Wow, dat bed daar is gaaf!" Zeg ik enthousiast en ren naar een bed toe. Het is een grijs stapelbed. "Matt, zullen we die voor op onze kamer nemen?!" Vraag ik lachend. Dit bed : www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00108982
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 25, 2010 13:31:51 GMT -5
We liepen verder tot we alles uitgekozen hadden. 'Ik vind dat behang zo schattig! Precies zoals de kamer van Nienke en Amber in HHA!' Zei ik. 'Ja hé!' Zei Cindy enthousiast terug. We liepen alles verder af en we hadden alles voor in onze kamer, badkamer en mijn praktijk. 'Zullen we keuken-meubeltjes zoeken?' Stelde ik voor.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 25, 2010 13:39:10 GMT -5
"Ja, dat lijkt me wel handig", zeg ik droog. "Hm, is het goed dat wij nog even verder zoeken naar meubels voor onze kamers?" Vraagt Anoek. Ik knik instemmend en we lopen ieder een eigen kant op. "Dus we moeten wel even goed nadenken voor we iets kiezen. Knuh, Anoek en Carmen... en natuurlijk Bouk en Ashley, moeten het ook mooi vinden", zeg ik. "Uhu", knikt Matt instemmend.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 25, 2010 13:49:12 GMT -5
We kochten het servies, de tafel, de stoelen en ander handig materiaal.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 26, 2010 10:29:50 GMT -5
Na een hele tijd gaan we terug naar ons appartementje. Ik was echt heel erg moe. Het was waarschijnlijk bijna af, ons huis. Dat werd ook wel eens tijd! We waren er immers al een hele tijd aan bezig! Ik at nog wat en ging dan slapen.
DE VOLGENDE OCHTEND!!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 26, 2010 10:51:12 GMT -5
"WHAAAAA!" Gil ik. Ik deins geschrokken omhoog. "O, het was maar een droom", zucht ik. Ik wrijf in me ogen en kijk op me wekker. Elf uur al?! Jeetje, wat ben ik laat wakker... Ik spring uit me bed en ren gauw de badkamer in. Ik neem een snelle douche en kleed me om. "Shit", mompel ik. Volgens mij heb ik het ontbijt gemist... Nou, dat wordt een Starbucks koffie in de stad. Ik trek me jas en sneakers aan en doe me tas om. Even kijken... Mobiel, check. Zakdoekjes, check. Notitieboekje, check. Pen, check. Kauwgom, check. Ik zal wel alles hebben.
Ik loop me kamer uit en ga naar beneden. Iedereen zit al in de lounge. Het ontbijt heb ik dus écht gemist... "Goedemorgen!" Roep ik - iets te - vrolijk.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 26, 2010 11:11:11 GMT -5
'Zullen we vertrekken?' Vroeg Knuh meteen en ik porde hem. 'Hoi!' Zei ik vrolijk terug. 'Is goed!' Zei Cindy. We trokken allemaal samen in ons autootje en we vertrokken naar ons huis. 'Iedereen doet zijn eigen kamer!' Beval ik. We begonnen met het behangen van onze mooie kamer, de vloer lieten we zoals hij was. Die was gloednieuw! Na een uur en een half waren we klaar en deden we nog de frutsels. We gingen even kijken naar de anderen die al op de bank zaten, tv te kijken. 'Zijn jullie al klaar?' Vroeg Cindy. 'Dan doen we de badkamer!' Riep ze. Iedereen trok naar boven, maar Cindy en ik besloten de praktijk te schilderen. De muur aan de glazen deur had een fel rood kleur gekregen.De andere muren waren wit. Het parket die op de grond lag, ging ik ook houden. Om twee uur dertig in de middag waren we klaar. De anderen waren nog bezig met de badkamer, dat nam ook veel tijd in beslag. We besloten naar 'Flora Lux' te gaan, om tuingerief.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 26, 2010 11:43:15 GMT -5
We liepen de Flora Lux binnen en gingen als eerst naar de tegels. "Hm..." Ik kijk wat rond. Ik denk dat witte of grijze tegels wel mooi zullen staan. Of steenachtige tegels... "Hé, die daar zijn wel mooi! Of niet?" Vraag ik lachend, terwijl ik een stel stenen tegels aanwijs. Deze : www.vsb-sierbestratingen.nl/informatie/images/hardsteen_tegels.gif , en dan de eerste foto die je ziet.
|
|