|
Post by Jennifer~ on Feb 22, 2010 8:26:22 GMT -5
OMG wat hebben jullie veel geschreven! Ik denk dat ik dat na de vakantie maar ga lezen.. Ahh sorry nja 't gaat voornamelijk over het nieuwe huis xD we zijn nu bezig met de meubels te kopen enzo (:
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 23, 2010 11:15:13 GMT -5
Daarna keren we terug naar huis. Inmiddels was de benedenverdieping helemaal af. Dus we trokken met z'n allen naar boven. 'Ik zal met Knuh en Carmen de vloer er uit halen.' Zeg ik. 'En Anouk en Cindy schilderen de gang dan in het licht olijfgroen.' Beveel ik. Ik begin de tegels uit te kloppen en zie de anderen schilderen.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 23, 2010 11:20:17 GMT -5
Ik doop m'n verfkwast in het bakje en schilder verder. "Die kleur is wel mooi, zeg", lach ik. Na een tijdje is de hele muur geschilderd. "Pfoe", zucht ik en veeg met m'n hand over m'n voorhoofd.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 23, 2010 13:40:56 GMT -5
Na een tijdje is de vloer er helemaal uit, en is alles geschilderd. Het is ondertussen al middag en we besluiten een broodje te eten terwijl we achter de vloer, de verwarming, de schakelaars, de lampen en de gordijnen gaan.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 23, 2010 14:03:07 GMT -5
Na het broodje zijn we meteen weer naar de Ikea vertrokken. "Eerst maar lampen en gordijnen kopen", vertel ik. We lopen de Ikea binnen en gaan naar de lampen-afdeling. "Zullen we een hanglamp nemen voor in de gang?"
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 23, 2010 14:24:42 GMT -5
'Die wil ik!' Zei ik blij. 'O, en deze moderne gordijnen!' Eiste Carmen. 'En waarom niet deze ouderwetse, witte gordijnen?' Vroeg Cindy. 'Ja, die vind ik wel mooi.' Gaf ik mijn mening. 'En bij dat grote raam past het wel!' Merkte Knuh op. 'Maar dan wil ik dit parket!' Wilde Carmen. We namen ook schakelaars mee.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 23, 2010 14:29:27 GMT -5
We rekenen de spullen af en lopen de Ikea uit. "Nu nog een cv kopen, maar dat kan alleen bij de Praxis (kluswinkel)", vertel ik. De rest knikt en we rijden met het busje naar de Praxis. We kopen een zelfde soort cv als dat we in de woonkamer hebben en rekenen die af. Daarna ben ik nog gauw een snoepwinkel in geglipt en heb ik een grote zak snoep gekocht.
"Iemand nog een snoepje?" Vraag ik, terwijl we in het busje zitten op weg naar het nieuwe huis. "Ja, lekker!" Zegt Matt en graait in de zak.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 24, 2010 6:23:35 GMT -5
We komen terug aan in ons huisje en samen leggen we eerst de vloer, buiten ik. Ik hang de gordijnen goed en ik installeer de verwarming, de schakelaars en de lampen. 'We zijn nieuwe deuren vergeten!' Merkte Cindy op.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 24, 2010 13:25:50 GMT -5
Matt frutselt nog gauw aan de verwarming, waarna we met z'n alle weer terug gaan naar de Praxis. "Nemen we net zo'n zelfde schuifdeur als beneden?" Vraag ik. Iedereen knikt instemmend en we bestellen de schuifdeur. Daarna gaan we weer gauw terug naar huis, waar iedereen meehelpt met de schakelaars en lampen verder te installeren. "Lukt het?" Vraag ik aan Matt, die wiebelend op een trap, een lamp aan het ophangen is. "Ja hoor, gaat prima", zegt Matt moeilijk.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 24, 2010 14:26:53 GMT -5
De middag brak opnieuw aan en we gingen terug naar onze winkel, om al onze overige deuren te bestellen en de verf en zo voor de verdieping er boven.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 24, 2010 14:34:00 GMT -5
"Zullen we gewoon grauw wit voor de gang doen?" "Ja, gewoon hetzelfde als de gang beneden", knikt Carmen instemmend. Ik zet de grauw witte verfpot op het karretje. We lopen verder naar de deuren. "Ik denk dat we voor elke slaapkamer ook gewoon dezelfde deur kunnen kopen, toch? Anders staat het zo raar", stel ik voor. "Misschien lichtblauw?" "Ja! Dat staat wel denk ik", zegt Matt twijfelend. De rest knikt ook, waarna ik het nummer van de deur op de bestelbon schrijf.
|
|