|
Post by E. on Feb 27, 2010 15:21:26 GMT -5
Oeps Matt was niet in de kamer, ik heb het stukje al even aangepast
|
|
|
Post by E. on Feb 27, 2010 15:27:34 GMT -5
"Waar is Matt?" vraag ik en ik kijk naar de enige lege stoel. "Ik roep hem wel even" zegt Cindy en ze loopt even weg en dan hoor ik haar heel hard Matt's naam roepen.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 15:29:11 GMT -5
Een kwartiertje na het eten gaat de bel en ik ga open doen. 'Goeie dag, Meneer Deridder?' Vroeg ik. De jonge man knikte. 'Volgt u mij naar boven!' Roep ik. Ik trok de schuifdeur open en ging naar boven. 'Gaat u zitten.' Zeg ik. 'Ik ben Matts, maar iedereen zegt Matt. Ik ben 19 jaar, net psycholoog.' Zeg ik. 'En wie bent u?' Vroeg ik. 'Sean, 18, vrachtwagenbestuurder.' Zegt hij. Ik zie dat zijn ogen rood zien en dat hij erg moe kijkt. 'Ik stel voor dat we in het salon gaan zitten daar in de hoek.' Zeg ik. Hij knikt en zet zich. 'Slaapt u goed?' Vroeg ik. Hij schudt zijn hoofd. 'Wat verstoord uw nachtrust?' Vraag ik. Hij kijkt naar zijn schoenen.
|
|
|
Post by E. on Feb 27, 2010 15:32:12 GMT -5
"Ik ga wel afdrogen" zeg ik en we beginnen met de afwas. "Allemaal helpen" zegt Anouk en ze geeft iedereen sponsjes en theedoeken.
|
|
|
Post by chicary on Feb 27, 2010 15:34:40 GMT -5
Hoi allemaal! Ik wilde ook graag nog meedoen en het mocht van Jenniefier, ik hoop dat jullie het ook leuk vinden! Omdat er al 7 vrienden zijn, moest ik even iets anders zijn. Nou ik ben een kraker in het hotel dat Justloveanubis heeft geerfd en daar zit ik al een tijdje omdat het toch niet meer wordt gebruikt en dat komt vooral door de ruzies van zijn familie over de erfenis. Want daardoor is het hotel dichtgegaan. Ik wordt wakker op de koude grond. Ohh het is alweer ochtend denk ik en ik strek me uit. "HMeuuhh" gaap ik en ik sta op. Zo wat was er vandaag ook al weer? Ohja eendjes voerdag! Ik kleed me snel aan, dat wil ik niet missen. Ik trek mijn joggingbroek aan die vorige maand nog in de was, was geweest! Dat was een van mijn schoonste kleren en ik wilde nu wel goed voor de dag komen. Het vest was ook nog best schoon er zaten alleen wat vlekken op de achterkant van Phoebie. Dat is de hond die ik soms tegen kom in het park. Ik liep naar de badkamer en deed mijn haar even in een knot, zo nu zag ik er bijna uit als een echte jogger. Ik keek nog eens rond. Dat dit hier zo kon veranderen, vroeger was het hier zo sfeervol, druk en had het geen dicht getimmerde ramen en deuren, liepen er heel veel mensen en was het de plek om elkaar te ontmoeten. Toen ik nog met mijn moeder in het restaurant werkte en de allerlekkerste dingen bakte, toen ja toen was ik gelukkig. Door die stomme ruzies over dat geld, heeft mevrouw (Ik weet even niet meer hoe je overgroot dinges heete :S)besloten het hotel te sluiten. Dat was de ergste beslissing die ze ooit had gemaakt! vond ik. Maar als ze dat niet had gedaan was de familie nu uit elkaar geweest en haatte ze elkaar voor altijd en dat had ik ook niet gewild. Terwijl ik hieraan denk loop ik via het gat in de dicht gespijkerde deur naar buiten, mijn spullen in het winkelwagentje van de Albert Heijn kon ik wel even binnen laten staan. Ik liep richting het park en ik zag de bejaarden al zitten. Ik deed net of ik ging joggen en liep langs de vijver. Op dat moment gooide al die oudjes hun oude brood in het water, voor die eendjes! Echt zonde! Zonde! Dat brood had je nog makkelijk kunnen eten, je moest gewoon langs die groene plekjes heen eten en dan was het best lekker! Ik zag mijn ontbijt al in een mandje zitten. Ik liep langs een van de rolators en nam een paar broodjes uit het zakje mee, daarna zag ik die rijke vrouw. Ohh die had goed brood! Ik stopte snel het andere onder mijn vest en liep naar haar mandje. Die mensen lette toch niet op, die eendjes waren veel te leuk. Ik keek in haar mandje, ze had ze zelfs gesmeerd! Voor eendjes!? Ik pakte het hele zak weg, dat was wel genoeg voor een hele week! Wat zeg ik misschien wel 2! Ik zette het op een renne, ze mochten het niet door hebben.
|
|
|
Post by E. on Feb 27, 2010 15:35:43 GMT -5
OMG! CHICARY!
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 15:36:39 GMT -5
het hotel is niet dicht hoor xd Het draait net heel goed, ik ging "r nog een verhaallijn over maken xd
|
|
|
Post by chicary on Feb 27, 2010 15:38:17 GMT -5
Ohh... moet ik dan een ander stukje schrijven?
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 27, 2010 15:38:21 GMT -5
Nja ;p omdat die familielid overleden was is het hotel een paar weken dicht laten we 't zo zeggen xd
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 27, 2010 15:40:23 GMT -5
Terwijl ik een handdoek afdroog kijk ik in de krant die op tafel ligt. "Jeugd Toneelschool geopend. Heb jij ambities voor acteren? Geef je dan nu op!" lees ik. Hm... dat is wel iets voor mij. Ik zet het glas in de kast en pak de krant. Daarna ren ik de woonkamer in, naar de telefoon. "Hé, CIN!" Roept Anoek streng. "Sorry, wacht even!" roep ik en toets het nummer in van de toneelschool. Ik schraap me keel. "Goedenavond met Anita, van de Jeugd Toneelschool", hoor ik aan de andere kant van de lijn. "Hallo, met Cindy!" Roep ik vrolijk. "Ik bel voor de advertentie van u school, die in de plaatselijke krant staat..." "O, iemand met ambitie. Kom je je opgeven?" "Ja", zeg ik verlegen. "Kan dat?" "Natuurlijk", zegt Anita vriendelijk. "Maar dan graag morgenmiddag. Het is nu iets te laat" "O... oké, dan bel ik morgen nog wel een keer!" Ik hang op en kijk naar de advertentie. Ik knik lachend en loop terug de keuken in. "Ja, sorry, maar ik zag een advertentie van een toneelschool... en ik moest gewoon even contact opnemen", verontschuldig ik me.
|
|
|
Post by E. on Feb 27, 2010 15:40:46 GMT -5
Zo ik ben weer bijgekomen van het megastuk xD
|
|