|
Post by E. on Feb 28, 2010 5:27:58 GMT -5
Madison praat nog met Carmen, waarover weet ik niet precies want daar let ik niet op. "We kunnen toch voor haar zorgen tot ze een nieuwe verblijfplaats heeft gevonden?" stel ik voor. "Ja en dan gaat ze zeker een ander hotel kraken" zegt Matt nog steeds een beetje boos. Ik snap het ook wel, hij erft een hotel en dan zit er ineens iemand in, zonder toestemmig. "Dan hoeft ze nog niet bij ons te slapen" zegt Cindy. "Ja dan moet ze zeker een andere groep tieners zoeken die net een huis hebben gekocht en verbouwd" zeg ik. Cindy kijkt me even raar aan. "We kunnen die zwerver.. ik bedoel Madison.. toch niet laten verhongeren!" zeg ik boos. "Ik kan zelf ook wel iets beslissen hoor" zegt Madison dan ineens, "en als ik niet welkom ben dan ga ik toch gewoon niet?" "Madison..je bent wel welkom" zegt Carmen. "Nou niet bij iedereen" zegt Madison en ineens krijgt ze tranen in haar ogen. Nee! Ik kan niet tegen huilende mensen! Al snel krijg ik ook tranen in m'n ogen. "Je bent wel welkom hoor" zeg ik dan en ik wil de zwerver een knuffel geven maar Cindy houdt me tegen. "Nee" zegt ze zacht. "Oke dan gaan we stemmen, wie wil dat Madison bij ons komt logeren?" zeg ik. Ik steek m'n hand op en Carmen ook. "En wie wil dat ze weggaat?" zegt Cindy. Gelijk steekt Cindy haar hand op en daarna Matt ook, een beetje aarzelend. "Nou dan blijft ze" zeg ik. "Huh wat?" zegt Cindy. "Mijn stem telt voor 2, kom Madison jij mag met ons mee naar huis" zeg ik lachend en ik help haar met haar spulletjes. Ze heeft wel iets weg van Henk, die zwerver in het park. Die liep ook altijd met een winkelwagentje, maar verder leek hij best aardig.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 28, 2010 6:16:28 GMT -5
Mijn mobiel gaat weer af. 'Matts Degrootte, Psycholoog.' Zeg ik. 'Ja, vanmiddag kan nog!' Zeg ik. 'Over een kwartiertje!' Zeg ik. 'Kom, we gaan naar huis.' Zeg ik. 'Maar jij gaat te voet, meisje, ik wil geen vieze mensen in onze auto!' Roept ze. 'Dan ga ik ook te voet!' Zegt Ashley die Carmen bij haar trekt. 'Ja, ik heb een afspraak, dus ik moet me wel haasten!' Zeg ik en stap de auto in. De jonge man stond al aan de deur. 'Komt u binnen.' Nodig ik hem uit. We gingen naar mijn kantoor boven en ik sloot de deur om te voorkomen dat we weer een voedselgevecht zouden hebben. Knuh had blijkbaar alles opgekuist.
|
|
|
Post by chicary on Feb 28, 2010 6:33:04 GMT -5
Ik blijf staan en kijk hoe Matt weg gaat met een ander meisje.... Cindy als ik het goed had. Ashley en Carmen blijven bij mij. Ergens had Matt wel gelijk, dat ik die auto niet inmocht.... maar hij had het er niet zo hoog bovenop moeten leggen! Hij had ook alleen kunnen zeggen dat hij nu weg moest, maar nee hij moest benadrukken dat hij geen 'vieze mensen' in zijn auto wilde. Ik pakte alles boos in, Ashley en Carmen hielpen me nog. Ik dacht na wat Cindy nog tegen me had gezegd voordat ze de auto in stapte... "Denk maar niet dat je lang zult blijven... een dag en niet meer" dat had ze gezegd en ze was in de auto gaan zitten zonder antwoord van mij. Ze lieten me de hele tijd al niet praten... iedereen praatte voor mij...Maar daar zal ik straks wel verandering in brengen! Ik keek naar Ashley ze glimlachte naar me, ik lachte terug. Haar glimlach verdween meteen..."Uhh we kopen straks ook nog wel even een nieuwe tandenborstel voor je..." zei ze. Ik keek haar boos aan. "Niet dat je uit je mond stinkt. Nee! Dacht je dat? Nee... uhm... maar het is gewoon beter voor je tanden...uhm ... als je ze af en toe poetst" zegt ze. Ik glimlach weer. "Ok, goed dan... maar jullie hoeven niet alles voor me te betalen...ik.... betaal het jullie ooit nog wel weer terug... Ik schrijf alles wel gewoon op" zei ik twijfel achtig.... Ik vind het vreselijk als ik iets moet lenen... dat is TOEN zo fout gegaan.... Ik kijk sip naar beneden. "Hey die tandenborstel krijg je van me kado, ok?" zegt Ashley vrolijk. Ik knik en zie dat alles is ingepakt. "Klaar, we kunnen" zeg ik vrolijk en we lopen samen weg van het hotel. Ik kijk nog voor een laatste keer achterom..... ik zal het hier missen.
|
|
|
Post by E. on Feb 28, 2010 6:37:06 GMT -5
We lopen de straat af naar het appartement toe. "Oooh een kermis!" roep ik ineens, in de stad kan je een grote kermis zien staan. "We moeten nu echt naar huis hoor" zegt Carmen. "Ga maar vast" zeg ik. Even later haal ik Carmen en Madison weer in, die al een stuk verder waren. Ik heb een grote suikerspin in m'n hand. "Jullie ook wat?" vraag ik met volle mond.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 28, 2010 6:38:05 GMT -5
'Ik ben dus Matts, iedereen zegt eigenlijk Matt, ben 19 jaar en net afgestudeerd al psycholoog.' Vertelde ik om de man zijn vertrouwen te winnen. 'Ik ben Tim, ik ben al 24 jaar.' Zegt hij. 'En wat is de reden dat u hier bent.' Vraag ik. 'Ik ben verplicht van mijn familie te trouwen, maar ik wil het nog niet.' Zegt de man. 'En wie is de tegenpartij?' Vroeg ik. 'Een meisje van 27 jaar.' Zegt hij. 'En vindt u haar leuk?' Vroeg ik. 'Ja, dat wel. Maar mijn familie is alleen maar uit op haar geld, en haar overgrootvader ligt op sterven en ze willen dat ik nog vlug met haar trouw zodat ik mee kan genieten van het geld.' Vertelt hij. 'En weet u vriendin dat?' Vroeg ik. 'Nee...' Zegt hij. 'Ik kan u aanraden met uw familie te praten dat dit niet de juiste manier is. Ik zou tevens ook graag een afspraak maken met uw ouders, broers, zussen en u zelf.' Zeg ik. De jongeman kijkt op. 'Dat is de beste manier, want niet u hebt een probleem, maar die familieleden.' Leg ik uit. 'Morgen, past dat?' Vroeg ik. 'In de voormiddag?' Vroeg hij weer. 'Dat past.' Antwoord ik en schudt hem de hand, en laat hem vervolgens uit. Intussen komt de zwerver aan met Ashley en Carmen en ik haast me snel naar mijn kamer.
|
|
|
Post by chicary on Feb 28, 2010 6:58:16 GMT -5
Als we bij het huis aankomen zie ik Matt snel naar zijn kamer toelopen. "Hey" zeg ik tegen hem en hij draait zich om. "Ohh ben je er nu al? Ik had je helemaal niet gezien" zegt hij, wat een sukkel je kan vanaf zijn kantoor, waar hij net zat, overduidelijk zien wie er binnenkomt en gaat... mij kon hij dus niet missen. "Weet je voor zo'n slimmerd als jij kan je slecht liegen" zeg ik tegen hem en hij kijkt me verbaast aan. Ik loop naar binnen toe... wat is het hier groot en mooi... zo'n huis wilde ik ook een jaar geleden.. maarja toen is alles veranderd."Jullie hadden niet gezegd dat het hier zo mooi was" zeg ik en ik kijk rond. Dat andere meisje komt naar beneden lopen.. Cindy was het dacht ik. "Ja dit is ONS droomhuis, hebben we helemaal zelf opgeknapt" zegt ze en ze gaat naast Matt staan. De toon waarop ze ons zei beviel me niet helemaal, maarja ik zal het er maar niet kwalijk nemen. "Dat hebben jullie dan mooi gedaan, ik was hier ook al een keer en ik moet je zeggen toen zag het er echt niet uit! Ik zou zo'n huis nooit gekocht hebben.. maar ja jullie hebben het echt mooi opgeknapt hoor" zeg ik lachend en ik pak mijn spullen over van Ashley en zet ze neer. "Bedoel met toen je hier was dat je dit pand ook kraakte?" zegt Cindy. "Nee ik wilde het eerst kopen" zeg ik vrolijk en ik loop door naar de keuken. Cindy begint te proesten. "Een huis kopen? Jij?" zegt ze lachend. Matt houd mij opeens tegen"Niet verder dan hier" zegt hij en hij kijkt me boos aan. "Hoe..?" ik kan mijn zin niet afmaken want ik kijk achter me... ja me schoenen waren dus nog wel vies... een heel spoor van modder volgde mij. "S..Sorry" zeg ik en ik loop weer terug. "Ik zei toch dat we haar niet binnen moesten laten" fluisterd Cindy zacht naar de anderen. Dan komt er een jongen binnen lopen. "Nee mijn schone vloertje! Dat had ik net eindelijk schoon! Weet je wel niet hoe moeilijk het was die slagroom overal van af te krijgen? Het blijft echt overal aan plakken! De gene die dit heeft gedaan mag het lekker zelf opruimen!" zegt hij en dan ziet hij mij pas. "Sorry we doen niet aan collecte...' zegt hij en draait zich dan naar de anderen toe.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 28, 2010 7:17:55 GMT -5
"Dat is geen collecte", zegt Matt droog. "Nee, dat is een vieze zwerver, die toevallig vrienden is met Carmen. En ze komt hier...intrekken..." zeg ik geïrriteerd. Even blijft het stil, terwijl Knuh zich aan het realiseren is wie dat meisje nou is. "Nou, word die modder nog opgeruimd of hoe zit dat?" Vraag ik dan. "Ja...ja.. ik doe het wel", zucht het zwerver meisje en ze pakt het doekje van Knuh af. Carmen kijkt me een beetje teleurgesteld aan. Ik slik en loop naar de trap toe. "Waar ga je nou heen?" Vraagt ze. "Naar boven", zeg ik droog en loop de trap op. Ik ga me kamer in en sluit de deur achter me. Daarna plof ik neer op me bed en doe me ogen dicht. Eigenlijk word ik gek om de arrogante trut te spelen, maar ik kan er niets aan doen. Natuurlijk zal dat meisje wel aardig zijn, maar ik kan er gewoon niets aan doen... dat ik niet tegen viezigheid en alles kan. Misschien dat ik haar later wel een kans kan geven, maar het lukt me gewoon nog niet.
|
|
|
Post by chicary on Feb 28, 2010 7:27:28 GMT -5
Ik veeg de vloer schoon. Waarom noemt iedereen me steeds zwerver? denk ik. Ik ben klaar. "Schoon" zeg ik tegen de jongen en geef zijn doekje terug. "Nu jij nog" zegt hij lachend. Ik word hier echt gek van! denk ik en ik pak mijn spullen. "Wat ga je doen?" vraagt Carmen. "Weg" zeg ik kort en hang mijn spullen op mijn rug. "Je bent er net" zegt Ashley. "Ja en je mag blijven" zegt Carmen. Ik kijk even rond. "Nee.. ik mag niet blijven.. doe hier nog maar een keer een stemming.. jullie zijn de enige twee.. ik wist niet dat er meer mensen waren en ik wil jullie niet tot last zijn" zeg ik en ik wil de deur uitlopen. "Blijf dan alleen eten" probeert Carmen. Die andere jongen duwt haar aan de kant. "Knuh" zegt hij en hij steekt zijn hand uit. Ik kijk hem even aan...Heeft hij het nou echt tegen mij? "Madison" zeg ik vrolijk en schudt zijn hand. Hij kijkt niet eens verafschuwt en vies naar zijn hand als hij mijn hand weer los laat en hem onder de modder terug krijgt. "Weet je als je tot het eten blijft, kan je nu nog even douchen... ik zal je de weg wel wijzen" zegt hij en hij neemt me mee naar boven(Was de badkamer daar??? ). Hij heeft een vriendelijke glimlach op zijn gezicht. Dat bevalt me wel en ik loop met hem mee naar boven. De rest zit ons nog stomverbaasd aan te gapen.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 28, 2010 7:34:41 GMT -5
Ja in het eerste bericht kan je plattegrondjes bekijken xDIk lig nog steeds in bed en hoor een verdieping onder me mensen lopen. Ik stap uit me bed en ga voorzichtig naar de trapleuning. Ik leun eroverheen om te kijken wie het zijn. O, dat meisje gaat douchen. Dat is wel goed, ja... en het is niet bij onze badkamer. Nou ja, dan stinkt ze zo meteen tenminste niet meer. Ik sluip weer rustig me kamer in. Hé, me koffer ligt nog open... o ja, ik was nog helemaal niet klaar met uitpakken! Ik loop naar me koffer toe en ga verder met uitpakken. Op gegeven moment kom ik me dagboek tegen. Ik glimlach. "M'n lieve dagboek", mompel ik. Ik loop naar me bed en leg hem tussen het matras. Eigenlijk heb ik geen zin om me koffer uit te pakken... Zal ik gaan koken? (volgens mij hadden we al gegeten, maar oké.. xD Het is toch maar een rpg met fantasie =D). Ik loop de kamer uit en ga naar beneden. Daarna ga ik de keuken in en kijk in de koelkast... "Sperziebonen, wortels, bloemkool... Ik denk dat ik groentesoep ga maken!" Lach ik.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 28, 2010 7:40:45 GMT -5
'Laat die zwerver maar snel opdonderen.' Hoor ik Anouk zeggen. 'Ja...' Zeg ik. Mijn mobiel gaat weer af. 'Matts.' Zeg ik. 'Sorry meneer, vandaag past niet meer.' Zeg ik. 'Nee, het spijt me. Nee, echt niet.' Zeg ik en ik hang op. Ik loop naar mijn kamer en start mijn laptop op. 'CORVEE' Typ ik als hoofd en stel een rooster op.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 28, 2010 7:47:25 GMT -5
Ik leg de ingrediënten op het kookeiland en begin eerst de wortels te snijden in ronde schijfjes. Daarna was ik de sperziebonen en snijd de bloemkool in kleine stukjes. Zodra ik alles heb gooi ik het bij elkaar in een pan en laat het koken.
Ik plof neer op een barkruk en lees ondertussen wat in de Hitkrant.
|
|