|
Post by E. on Feb 28, 2010 8:52:54 GMT -5
"Gehaktballetjes.. gehaktballetjes" zeg ik hardop en ik speur de koeling af naar gehaktballetjes. "Kan u het vinden?" "Waah!" gil ik maar dan draai ik me om en kijk recht in het gezicht van een vrouw. "Sorry" zeg ik. "Nee mijn excuses, ik wilde u niet laten schrikken" zegt de vrouw, "maar kan u het vinden?" "Nee ik zoek gehaktballetjes" zeg ik.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 28, 2010 9:02:50 GMT -5
Ik kijk op mijn uurwerk en tik ongeduldig met mijn voet op de grond.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 28, 2010 9:06:11 GMT -5
Ik zit eenzaam aan tafel te wachten op de gehaktballetjes. Plots komen Knuh, Carmen, Bouk en dat meisje binnenlopen. "O, jij hebt ook al kennis gemaakt met haar", zeg ik knikkend naar Bouk. "Ja..." antwoordt ze. "Je mag me ook Madison noemen, hoor", zegt het meisje. "Oké... Madison..." Ik zucht en loop naar de keuken. "Waar is Matt?" Vraagt Knuh. "Ja, en Ashley?" Vraagt Carmen erachter aan. "Die zijn gehaktballetjes kopen voor de soep, omdat die aangebrand waren", vertel ik en ga op een barkruk zitten.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 28, 2010 9:26:03 GMT -5
Uiteindelijk kwam Ashley buiten gelopen met een hele doos vol gehaktballen. 'Was één blik niet genoeg?' Vroeg ik. 'Ja, maar ik vond die blijkjes zo klein en lelijk én...' Begon ze. Ik opende de doos en zag allemaal blikken er in zitten. 'En hoe noem je dit dan?' Lach ik. 'Een blik.' Zegt ze. 'Maar ik eet zo graag gehaktballen.' Zegt ze terwijl we naar huis rijden. We komen uiteindelijk aan bij ons huis. 'Hier zijn we!' Roep ik.
|
|
|
Post by chicary on Feb 28, 2010 9:35:11 GMT -5
Ik kijk naar de tafel. "Ze liggen verkeerd" zeg ik en ik leg het bestek anders neer, ja die glazen stonden ook verkeerd. "Wat weet jij daar nou van?" zegt cindy bot en wilt ze weer terug leggen. "Denk je dat ik dat hotel willekeurig had uitgezocht? Ik heb er gewerkt dus ik weet wel hoe je je bestek moet neerleggen" zeg ik en ik leg het weer recht. "Sjeeee aansteller" zegt ze en ze loopt boos naar boven. "Zo bedoelde ik het niet" zeg ik. Ik maak de tafel verder klaar. "Dat heb je echt cool gedaan met die servettes en die kaarslichten" zegt Knuh. "Ja" zeg ik een beetje afwezig, Cindy zit nog steeds boven. Dit was nog wel haar soep. "Ik ga even bij Cindy kijken" zeg ik en ik loop snel naar haar toe. Ze doet de deur dicht. "Cindy" zeg ik. "Ga weg!" zegt ze boos. "Ik wil alleen maar praten" zeg ik.Ze doet de deur open. "Oja? Weet je? je bent een aansteller.. alleen maar zielig doen omdat je aandacht wil en je hebt werk, waarom loop je er dan zo bij? Of ben je een mega krent en eet je van iedereen mee zodat je niks hoeft te betalen?" zegt ze, ze wilt nog meer zeggen maar ik stop haar. "Hey! Zo is het genoeg ja? Je weet helemaal niks van mij.. niks! En ik ben geen aansteller, dat ben jij!" zeg ik boos, ik kon mezelf niet meer tegen houden. "Hey je gaat de rollen nu niet omdraaien he? Omdat Knuh, Ashley en Carmen je mogen, betekent het nog niet dat je hier gewoon alles kunt doen en laten" zegt ze boos. Ergens snapte ik haar wel, ik had dit ook meegemaakt. Het is moeilijk om iemand nieuw toe te laten en vooral als de omgang moeilijk gaat.
|
|
|
Post by E. on Feb 28, 2010 9:39:20 GMT -5
In de keuken zien we alleen Knuh zitten. Ik zet de grote zware doos gehaktballetjes op tafel. "Waar is Cindy?" vraag ik, "zij was toch juist degene waarvoor we gehaktballetjes haalden?" "Ze heeft ruzie met Madison" zegt Knuh. "Ruzie, waarom?" vraag ik. "Om het bestek" zegt Knuh die duidelijk niet snapt waarom ze nou precies ruzie hadden. "Misschien moeten ze bij jou in therapie" zeg ik lachend tegen Matt. "Goed idee" zegt hij. "Het was maar een grapje" zeg ik maar Matt is al weg.
|
|
|
Post by chicary on Feb 28, 2010 10:05:29 GMT -5
"Weet je? Was je hier maar nooit gekomen, had ik je daar maar laten staan. Dan had ik nu niet zo'n last van je" zegt ze boos. Ik wilde wat terug zeggen maar op dat moment kwam Matt aan. "Wat gebeurd hier? Hebben jullie nog steeds ruzie over dat bestek? Misschien moeten jullie eens een sessie doen met mij" zegt hij en hij kijkt mij aan. "Of eerst eentje met jou apart" zegt hij. "Een sessie? Zoals bij een pschygoloog?" zeg ik. Hij rolt met zijn ogen. "Ik ben een pschygoloog" zegt hij. "Sorry ik verstond je niet, zei je dat je een pschygoloog bent?" zeg ik vol afschuw. Hij knikt. "Allemaal oplichters!" roep ik. Hij schrikt ervan, ik pak boos mijn spullen. "Ik ga niet onder een dak zitten met een oplichter" zeg ik. "Wat? Nu doe je of ik een oplichter ben? IK heb jou hier binnen gelaten, een kans gegeven! En dan noem je mij een oplichter?" zegt hij nu ook boos. "Ja je komt naar een pschygoloog, alleen om te praten. Ga je daar weg, dan heeft hij je een probleem aangepraat waar je nooit eerder last van hebt gehad" zeg ik boos en raap nog wat van mijn spullen bij elkaar. "Hoe kom je daarbij?" zegt hij verontwaardigd. "Ooit het verhaal gehoord van pschygoloog Hans Plattz? Hmm?" zeg ik. "Ja dat is wel een oplichter... hij heeft een client helemaal in de schulden laten lopen en heeft zelf al het geld opgestroken en toen ging die moeder ook nog dood, maar wat heeft dat met jou te maken?" zegt hij. Hij kijkt me aan en ziet de tranen in mijn ogen. "Wacht... was jij.. die client? Jij studeerde ook voor pschygologie, maar je hebt het nooit afgemaakt door die schulden en alles" zegt hij. "Waar hebben jullie het in vredesnaam over?" zegt Cindy boos. "Iets wat een jaar geleden gebeurt is en het is het schandaal van dat jaar" zegt Matt. "Nou en? Wat gebeurt is, is gebeurt. Jij ging toch weg?" zegt ze tegen mij. "Ja" zeg ik en ik loop naar beneden. "Wacht ik wil nog een sessie met je doen, ik wil weten hoe het nou echt zat... Het was een verhaal op de universiteit, maar het is dus echt waar" zegt hij. "Sorry ik heb geen geld en ja een sessie kost geld.. ik kan het weten" zeg ik en ik doe de deur open. "Maar.. maar hoe is het zover kunnen komen? Blijf voor een sessie, ik zal niks zeggen je niet beoordelen, maar het is belangrijk om aan iemand te vertellen wat er is gebeurt" zegt hij. "Ok, ik zal het vertellen, maar alleen aan jou en niet hier" zeg ik en ik kijk naar Cindy, ze kijkt me boos aan. "Loop daar maar naar toe" zegt hij en hij wijst naar een kamer. Cindy kijkt mij nog boos aan. "Waarom doe je dit?" zegt ze.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 28, 2010 10:09:50 GMT -5
Heb 't al verwijderd ;D
|
|
|
Post by chicary on Feb 28, 2010 10:10:58 GMT -5
Ohh ik wilde het wel veranderen... want het is een beetje een lang stuk...
|
|
|
Post by E. on Feb 28, 2010 10:11:06 GMT -5
"Ik maak het eten wel even af" zeg ik en ik maak een van de blikjes gehaktballetjes open. "Help je niet even mee?" vraag ik aan Knuh. "Ik ga al helpen met opeten" zegt hij lachend maar helpt dan met de blikjes openmaken terwijl ik de rest in de soeppan gooi wat Cindy al gesneden had.
|
|
|
Post by chicary on Feb 28, 2010 10:13:56 GMT -5
Ik loop naar dat kamertje. "Weet je wat? Cindy kan hier wel mooi bij zijn.. Dan wordt het een groepstherapie" zegt Matt vrolijk en duwt ons allebei naar binnen en zet ons op een stoel. Hij lacht nog steeds. "Van waar die grijns" zeg ik. "Huh.. ohh ik uhh dit is mijn eerste groepstherapie sinds ik pschygoloog ben" zegt hij vrolijk. "Gefeliciteerd" zegt Cindy.
|
|