|
Post by lalalanubis on Feb 18, 2010 13:33:34 GMT -5
Na een tijdje was de hele keuken uitgebroken en naar de container gevoerd. We deden even een paar telefoontjes voor een nieuwe container, want de oude was vol. Het was inmiddels al vijf uur. We besloten de metalen platen al te leggen in de woonkamer, dan lag die er al. Het was wel mooi. Nadat de woonkamer af was bekeken we eens alles. 'Jongens!' Viel Carmen ons in de reden. 'Die deuren!' Riep ze. 'Shit!' Riep ik. 'Glazen deuren!' Riep Anouk opeens. 'Ja! Waar je moeilijk door kunt kijken, die zijn vet cool!' Riep ik. 'Ja! En met een blauwe rand!' Riep Knuh. 'Zullen we gauw nog naar de winkel gaan? Dan kunnen we die verf al kopen en de deur bestellen. Anders ga ik wel om de verf met Knuh.' Stelde Cindy voor. Ik knikte. 'Dan gaan wij naar de interieurzaak!' Riep ik. 'Haast jullie, want het is bijna gesloten...' Merkte Carmen op. We renden zowat naar de winkel.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 18, 2010 13:43:18 GMT -5
Ik liep met Knuh de verfwinkel binnen. De deur was al half dicht, maar we waren er stiekem doorheen geglipt. Hopen maar dat ze nu denken dat we al in de winkel waren. "Hier zijn allemaal blauwtinten", zeg ik en wijs naar een stel verfpotten. We lopen ernaartoe. "Oké, welke nemen we? Pastelblauw of hemelsblauw?" Vraag ik. "Of turquoise of marineblauw..." Zegt Knuh twijfelend. Ik zucht. "Ja, zo komen we nergens. Kies jij maar" "Turquoise?" Ik knik en pak de turquoise-kleurige verfpot. We lopen naar de kassa en rekenen gauw af. "Dat ding is zwaar, zeg", zeg ik, terwijl ik de verfpot omhoog probeer te houden. "Ah, kom op, maar een klein stukje lopen..." Zegt Knuh pestend. "Ja, jij hebt makkelijk praten", zeg ik geïrriteerd.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 18, 2010 13:53:26 GMT -5
Ik keek even op mijn horloge als we de winkel binnenstapten. We hadden nog zo'n tien minuten. We keken de zaak rond en plots viel het me in dat we nog lampen nodig hadden! 'Gaan jullie de deuren halen!' Commandeerde ik. 'Hoeveel?' Vroeg Carmen. '2, één voor kelder en een klapdeur voor de keuken!' Riep ik. Ze knikten. Ik keek vluchtig rond. 'Deze lijkt me wel leuk!' Dacht ik. Ik nam 3 dozen uit het rek en ging naar de anderen. 'We hebben ons bestelbon ingevuld!' Vertelden de anderen. We gingen naar de kassa en ik rekende af. 'Hoeveel dagen wordt er na de bestelling geleverd. 'Een maand, dat is met een wachtlijst.' Vertelde de verkoper. 'Maar meneer, wij wonen hier om de hoek.' Vertelde ik. 'Och, in dat geval kan dat morgen.' Vertelde de man. 'MORGEN! Dat zou heel vriendelijk zijn, hartelijk bedankt!' Zei ik enthousiast. We bedankten de verkoper nog een paar keer en keerden terug naar onze woning. Ik hing nog snel de lampen op en de verwarming die we tussendoor gekocht hadden. 'Dat was wel genoeg voor vandaag.' Zei Cindy. 'Wow! De woonkamer is al bijna af, en de keuken doen we morgen! En daarna doen we het toilet en de gang, samen met de trap.' Vertelde Cindy haar plan. Het was zo een beetje haar idee om dit huis te kopen. 'Ons droomhuis!' Noemde ze het. We deden de lichten, die pas aangesloten waren, uit en sloten de deur en keerden terug naar huis. 'Kopen we dan ook nieuwe meubels?' Vroeg Anouk. 'Lijkt me een goed idee.' Zei Knuh.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 18, 2010 14:05:02 GMT -5
In het oude appartement aangekomen ga ik meteen naar me kamer toe. Ik trek me pyjama en pantoffelsokjes aan en kijk rond in me kamer. Het is hier echt klein... Ik ben blij dat we ergens anders gaan wonen. En nog met z'n alle in één huis ook. Ik kan het echt niet geloven. We gaan er echt iets heel leuks van maken en de kelder wordt zeker weten een feestkelder. JA! Ik borstel me haren en doe er twee vlechtjes in. Ik zucht. Saaiheid hier... Als we straks samenwonen is het nooit meer saai, want dan is er altijd iemand in de buurt!
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 18, 2010 14:10:25 GMT -5
Ehm, Laura, we zitten terug in ons oude Appartement xd
|
|
|
Post by lucienisthebest on Feb 18, 2010 14:17:39 GMT -5
Oh Wha ik kan niet meer lezen
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 18, 2010 14:18:17 GMT -5
Mja, heb misschien wat onduidelijk getypt xd
|
|
|
Post by lucienisthebest on Feb 18, 2010 14:19:22 GMT -5
We lopen het appartement weer in en legen alle spullen in de woonkamer. Ik ging even op de stoel zitten.
Laatste post voor vandaag. Laptop valt bijna uit en ik heb geen zin op de accu te pakken. XD
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 18, 2010 14:27:16 GMT -5
'Ik wil graag slapen mensen...' Zei ik. 'O, oké!' Zeiden de anderen in koor. Ik maakte de bank klaar en stopte me zelf in. Ik ging slapen, want ik was moe. 'Pssst! Matt! Slaap je al?' Hoorde ik Knuh zeggen. Ik reageerde niet en deed mijn ogen dicht.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 18, 2010 14:43:35 GMT -5
Ik liep me kamer in en ging in bed liggen. Ik deed me ogen dicht en probeerde te slapen. Alleen lukte het niet. Ik bleef maar draaien van de een op de andere zij. Ik ga op me rug liggen en staar naar het plafond. Misschien helpt schaapjes tellen... "Eén schaapje, twee schaapjes, drie schaapjes, vier schaapjes..." mompel ik in mezelf. Na het 110de schaap val ik eindelijk in slaap.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 18, 2010 14:54:00 GMT -5
Ik werd wakker door de zon die in mijn ogen begon te schijnen. 'Goeie morgen!' Klonk het van aan de ontbijt tafel. 'Hoe laat is het?' Vroeg ik geschokt. 'Binnen een half uurtje gaan we terug aan de slag!' Zei Cindy. Ik hoorde Knuh zijn gesnurk nog. 'Knuh!' Riep ik terwijl ik me vlug omkleedde en douchte in de badkamer. Knuh werd wakken en douchte ook even. Ik pikte vlug 2 koffiekoeken uit het mandje en ging met de anderen mee naar de auto.
|
|