|
Post by Jennifer~ on Feb 18, 2010 15:42:22 GMT -5
"Zo, weer bij ons mooie droomhuis", zeg ik vrolijk. "Droomhuis? Het ziet er nu meer uit als een krot", zegt Knuh droog. Ik zucht. "Ja, weet ik!! Maar het wordt wel een droomhuis" Ik loop de woonkamer in en bekijk nog eens de mooie, geschilderde muren. "Jullie vonden het toch wel echt een goed idee om een huis te komen met elkaar?" Vraag ik onzeker. Ik weet niet waar mijn onzekerheid van kwam, maar het floepte eruit...
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 19, 2010 9:18:28 GMT -5
'Hé, Cindy! Tuurlijk niet!' Zei ik meteen. De deurbel galmde door het huis. 'De keuken en de deuren!' Riep ik blij. Ik rende naar de voordeur en deed open. 'Goedendag.' Zei een jongen in een blauwe overal. 'Ik ben hier met uw bestelling.' Zei hij. Ik tekende vlug het formulier. 'Cindy!' Riep ik. Cindy kwam erbij staan en hielp de zware dingen naar binnen sjouwen. 'Voordat we de keuken doen, moet die ook wel geverfd worden, en er moeten ook tegels komen.' Merkte ik op.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 19, 2010 9:25:21 GMT -5
Ik sjouwde de dozen naar binnen. "Wow, deze is zwaar. Wat zit hier wel niet in?" "Volgens mij de tegels..." Zegt Matt twijfelend. "O, vandaar" Ik zucht en zet de doos met een bons neer op de grond. Ik open de twee dozen. "Aha, hier zitten de tegels in", vertel ik. "En in deze verfpotten... voor de keuken, geloof ik"
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 19, 2010 9:38:47 GMT -5
We besloten eerst te verven, dat ging snel. De keuken had een licht olijfgroen kleurtje gekregen dat iets fel uitstraalde. Het plafond bleef wit. De tegels waren pikzwart met witte voegen. 'Zullen we nu beginnen met de keuken?' Vroeg Cindy. Anouk knikte. 'Zullen Knuh en ik anders met Carmen de keuken installeren. Doen jullie dan de verwarming daar in de hoek en de lichten. Als dat gebeurd is kunnen jullie de deuren monteren! Wacht op ons voor de schuifdeur.' Beval ik. En zo begonnen we de keuken in te richten. Ik zette het kookeiland tot stand en de bar, en Knuh de andere dingen. Het kookeiland vlotte goed. Dat was ook niet zo moeilijk aangezien er geen water voorzieningen of elektriciteit moest aangesloten worden. Knuh had het lastiger dan mij. 'Lukt het?' Vroeg ik. Hij knikte. Het kookeiland was even zwart als de tegels zwart waren. Ik vond het best mooi. De kasten waren ook in het zwart. 'Ik zet de bar op!' Liet ik de anderen weten. Iedereen knikte en ik begin de bar op te stellen. Dat ging moeilijker. Na drie uur was de keuken gemonteerd en zette ik de stoelen al in de woonkamer aan de bar, die verbonden was met de keuken. Het was best modern. Crème-kleurige, gerimpelde, bollen, papier-achtige lampen hing ik boven de bar. 'Dit ziet er wel gezellig uit!' Zei Cindy. Ik knikte.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 19, 2010 9:45:41 GMT -5
Na een tijdje waren ook de verwarmingen en lichten in de woonkamer geinstalleerd. "Nog even deze laatste scharnier..." Zeg ik terwijl ik een schroef erin draai. "Zo, deze deur zit er ook in!" Lach ik. "Nu alleen nog de schuifdeur..."
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 19, 2010 9:51:18 GMT -5
Als iedereen klaar was met zijn taken besloten we samen de schuifdeur te monteren. We heven het zware stuk metaal op en lieten het door de rails gaan. 'Ziet ie bovenaan ook goed?' Vroeg ik. 'Ja!' Zei Knuh. We deden de deur eens open toe. 'Die werkt!' Riep Cindy. 'Dus de keuken en de woonkamer zijn klaar!' Riep Anouk. 'Ja!' Zei Carmen. 'Moet er niet iets voor de ramen hangen?' Vroeg Cindy. 'Gordijnen?' Stelde ik voor. 'Die kunnen perfect bij het raam hangen, zie je die staaf? Het gordijn kan daar perfect in.' Zei ik. 'Is dat een staaf? Ik dacht dat dat de waterleidingen waren.' Zei Cindy. Iedereen proestte het uit. 'We moeten nog de trap halen, de verf voor de hang en 't toilet, kapstokken en een toilet zelf.' Zei ik. 'En de voordeur en de deur naar het toilet!' Merkte Anouk op. 'En een deurbel!' Riep Cindy. Samen gingen we terug naar de winkel. 'De middag was inmiddels al gepasseerd en zonder te eten deden we aan één stuk door.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 19, 2010 10:02:42 GMT -5
Iedereen liep de winkel binnen. Even kijk ik rond. Misschien is er ergens een eettentje of iets... ik barst van de honger. Plots valt mijn oog op een ijstent... Ijs in de winter? Nou ja, beter iets dan niets... Ik ren gauw naar de ijstent en haal een chocoladeijsje. Daarna ga ik weer terug naar de winkel. "Ho, stop", zegt een brede man. "Geen ijs binnen de winkel!" Ik zucht. "O, maar ik raak niets aan en ik zal niet morsen" De man schudt zijn hoofd. "Geen ijs is geen ijs. Je wacht maar even" Ik zucht en kijk om me heen. "Hé, meneer, kijk! Een vliegende vogel met een rood mutsje! Daar in de lucht!!" Schreeuw ik. De man kijkt wild om zich heen, waarna ik gauw de winkel binnenglip.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 19, 2010 10:08:32 GMT -5
'We hebben alles!' Zegt Carmen. 'We keren dan terug naar huis als dit af is.' Zeg ik. 'Meneer, kunt u de trap meteen leveren?' Vroeg ik. 'Wij wonen om de hoek.' Zei ik. Hij knikte. We gingen terug naar huis. Knuh verving het toilet nadat Cindy had geprotesteerd maar met één vinger die 'bak' aan te raken. Ondertussen schilderde ik alles, terwijl Cindy de metalen vloer uitbreidde tot het toilet en de hang. Na alle details te hebben opgehangen vervingen we de deuren. De deur voor het toilet was net het zelfde als die voor de kelder. De voordeur had een donkerblauwe tint gekregen. ik monteerde nog vlug de schakelaars terwijl de anderen veegden en opruimden. Het was al weer zeven uur en uitgehongerd keerden we terug naar huis.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 19, 2010 10:14:53 GMT -5
"Kom, laten we bij het pannenkoekenhuis gaan eten!" Lach ik. "Dat is wel lekker en ik ben echt uitgehongerd", knikt Carmen instemmend. "Het pannenkoekenhuis?" Zegt Knuh met opgetrokken wenkbrauw. "JA! Dat is lekker en jullie gaan gewoon allemáál mee", zeg ik vastberaden. "Waar is dat pannenkoekenhuis?" Vraagt Matt. "Uh, in de stad... ik weet het wel. Je moet hier gewoon rechtdoor", vertel ik.
|
|
|
Post by lalalanubis on Feb 19, 2010 10:17:08 GMT -5
We gingen het pannenkoekenhuis binnen. Meteen kwam er een serveerster. 'een pannenkoek met bruine suiker' Vroeg ik.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Feb 19, 2010 10:22:38 GMT -5
"Ik wil graag een pannenkoek met poedersuiker", zeg ik. "Voor ons ook", zeggen Anoek en Carmen in koor. "Doe mij maar een pannenkoek met bruine suiker", knikt Knuh. De serveerster loopt weg om de bestelling te maken. Na een tijdje krijgen we onze drinken en pannenkoeken. "Wel jammer dat Ashley en Bouk er niet zijn", zeg ik sip.
|
|