|
Post by lalalanubis on Apr 3, 2010 10:40:18 GMT -5
XD
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 3, 2010 10:41:15 GMT -5
'1. De zolder 2. De kelder 3. De woonkamer. Wat kies jij?' Vraagt Dora lief. 'Oh nee! Zwieber niet stelen, Zwieber niet stelen!' Roepen we in koor...
|
|
|
Post by E. on Apr 3, 2010 10:50:55 GMT -5
"Oooh nee!" zegt Zwieber en hij gaat weg.
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 3, 2010 10:55:14 GMT -5
We drukken op de woonkamer en we gaan gezellig thee drinken bij een vriendelijk vrouwtje!
|
|
|
Post by chicary on Apr 3, 2010 10:59:30 GMT -5
We zijn ondertussen weer thuis van het boodschappen doen. "Waar zijn Matt en Ashley?" zeg ik en ik kijk vragend naar Knuh en Cindy. "Geen idee" zeggen ze. "Laten we het Dora vragen wat we moeten doen" zeg ik en Dora verschijnt. "1. De zolder 2. De kelder 3. De woonkamer." zegt Dora "Hmm welke zouden Ashley en Matt hebben gekozen?" zeg ik. "Uhm woonkamer!" zegt Knuh en ik kijk naar Cindy. "Ja ik denk ook woonkamer!" zegt ze blij. "Ok dan word het woonkamer!" zeg ik en ik druk op het woonkamer, nu zijn we in een keer in een woonkamer en zien we Matt en Ashley gezellig thee te drinken bij een vrouwtje. "Hoi" zeggen we.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 3, 2010 15:24:12 GMT -5
"Hoi zoetekes", zegt het vrouwtje vrolijk. Zoetekes? Dat betekent toch iets als schattekes? We kennen haar nog niet eens. "Uh, hoi mevrouw", stamel ik. Ik kijk naar Matt en Ashley en trek me wenkbrauw omhoog. Hebben ze dan nooit geleerd dat je niet zomaar thee mag drinken bij vreemde mensen? Je weet nooit wat er in de thee zit! "Willen jullie ook wat thee?" vraagt het vrouwtje vriendelijk, terwijl ze een kan met thee omhoog houdt. "Nee, dank u", zeg ik en schud me hoofd. "Cin, ze is heel aardig, hoor", zegt Ashley lachend. Ja... dat heb ik vaker gehoord. Bij me stiefvader, bijvoorbeeld. Wat een rotzak is dat! En mama maar zeggen 'hij is heel aardig, hoor' en 'wees gewoon aardig tegen je vader...' HALLO, hij is me vader niet! Maar me stiefvader! "Ik uh... heb geen dorst", lieg ik en ga op de bank zitten. "Da kan, hè", lacht het vrouwtje. "Ik wil wel wat thee, hoor", zegt Madison/Chicary. "En ik ook! Maar... mag ik er dan ook een koekje bij?" vraagt Knuh poeslief. Iedereen begint te lachen. Ook het vrouwtje. "Natuurlijk!" Het vrouwtje gaat de keuken in en komt even later terug met twee kopjes en een koektrommel. "Zo", zegt ze lachend en zet de kopjes en trommel op tafel. Knuh pakt de trommel meteen en begint de koekjes op te (vr)eten.
|
|
|
Post by E. on Apr 3, 2010 15:28:46 GMT -5
"Ik lust geen thee, konden we niet naar een bananenboom gaan ofzo?" zeg ik.
|
|
|
Post by chicary on Apr 3, 2010 15:37:18 GMT -5
"misschien" zeg ik en dora verschijnt weer in beeld. 'Wil je de weg weten naar de bananaenboom? Dan vragen we het aan de kaart, aan de kaart, aan de kaart, aan de kaart!'zingt ze vrolijk. "Kunnen we dat domme muziekje ook skippen?' zegt Matt. "Nee dat zit al bij het Dora-virus-programma-neemt-de-hele-RPG-over in" zeg ik en ik kijk naar dora, wat zou ze nu vertellen?
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 4, 2010 2:27:56 GMT -5
Mijn mobiel ging af. 'Nathalie! Ja, ik kom meteen!' Roep ik blij.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 4, 2010 8:59:31 GMT -5
Ik zit op de bank tv te kijken. Dora staat op (xD). "Zwieber niet stelen, Zwieber niet stelen", horen we. Plots wordt Matt gebeld en daarna is hij meteen weer weg. Het was die ene Nathalie. "Hé, zullen wij ook weer naar huis gaan?" vraag ik dan aan de rest. "Ik, Knuh en Madison wilde namelijk een taart bakken!" "Een taart? LEKKER!" zegt Ashley lachend. Ik lach. "Oké, kom", zeg ik en sta op van de bank, maar blijf dan staan. Het vrouwtje zit verdrietig aan de eettafel... Ik slik. "Kom je nog?" vraagt Ashley, die in de deuropening staat. Ik blijf stil staan en kijken naar het vrouwtje. Waarom kijkt ze zo verdrietig? Dat was bij die stiefvader van me ook... Ik was dus de hele tijd niet echt aardig tegen hem, logisch, maar op een dag zat hij daar... verdrietig op de bank. Ik liep toen voorzichtig naar hem toe en vroeg wat er was. En het bleek dat hij het niet leuk vond, dat ik zo boos deed. Hij probeerde een goede vader te zijn en dan kreeg hij dat terug... Hm. Ik loop naar het vrouwtje toe en buig me voorover. "Is er iets?" vraag ik. De vrouw kijkt op. "Nee...nee hoor", zegt ze snel en veegt d'r tranen weg. Ik kijk haar raar aan. "Waarom zat je hier dan zo verdrietig?" vraag ik. "Nee, ik uh.. had iets in me oog", stamelt ze. Ik lach. "Ja ja... die smoes ken ik nu wel. Wat is er?" Ik ga aan tafel zitten en kijk d'r doordringend aan. De vrouw zucht. "Waarom doe je ineens wel aardig? Je haat me toch?" zegt ze achterdochtig. "Dat heb ik toch nooit gezegd", zeg ik vastberaden. "Maar je dacht wel hatelijk over mij" "Hoe weet u dat zo zeker?" vraag ik lachend. De vrouw kijkt me geschrokken aan. "Gewoon... dat zie ik aan je", zegt ze snel. "Of ik kan gedachten lezen..." mompelt ze erachteraan. "Wat?" fluister ik. Ze kijkt me aan. "Zei u nou... gedachten lezen?" De vrouw kijkt weer weg. "Kunt u gedachten lezen?" vraag ik lachend. "Misschien..." stamelt de vrouw. "Zo tof!" zeg ik enthousiast. "Kunt u mij dat ook leren?!" "Uh..." zegt de vrouw lachend. "Ik denk het niet" "O", zeg ik met een pruillip. "Jammer" "Hé, kom je nou nog?" vraagt Ashley ongeduldig. Ik kijk naar de deur. "O, ja... ik kom", zeg ik lachend. Ik sta op en loop naar Ashley toe. "O, en mevrouw", zeg ik dan. "Sorry dat ik zo... hatelijk deed net", verontschuldig ik. De vrouw kijkt me aan. "Maakt niet uit, m'n kind", zegt ze begrijpelijk. "Ik heb álles gelezen... als je begrijpt wat ik bedoel" Ik lach. "Hoe... heet u eigenlijk?" "Trudie", stelt de vrouw zich voor. "Oké... nou, ik heet Cindy. Misschien kom ik nog wel een keer langs!" "Oké", zegt Trudie lachend. "Nou, veel plezier met het taart bakken, hè" "Dank u", zeg ik en loop met Ashley naar buiten, waar Knuh en Madison op ons staan te wachten.
|
|
|
Post by lalalanubis on Apr 9, 2010 6:42:35 GMT -5
'Waauw!' Zeg ik luid als ik binnenkom. 'Dat heb je schitterend gedaan!' Complimenteer ik haar. 'Ja-ha!' Ik heb geprobeerd het trendy te houden, 't is wel gelukt hé!' Zegt ze ook blij. Ik knik.
|
|