|
Post by Clémence' on Dec 27, 2010 13:02:45 GMT -5
Masen "Hallo." roep ik naar het meisje. "Ben je hier al lang?" vraag ik haar. "Nee, pas kort. Lily." zegt ze en steekt haar hand uit. "Masen en dit is Sarah." zeg ik, schud haar hand en wijs naar Sarah achter me. "Hi."
|
|
|
Post by steffke1 on Dec 27, 2010 13:18:11 GMT -5
Dit was het dan , de treinrit. Na een uur reizen ben ik dan eindelijk in Antwerpen geraakt en ben nu vlak bij men nieuwe woonst , gelukkig was Tante Zaza er nog...zonder haar had ik helemaal geen huis meer gehad.Ze regelde het internaat voor me en zeer binnenkort ging ze zelfs kijken voor een apart huis voor me. "Waar is de uitgang.."dacht ik terwijl ik mensen voorbij me zag lopen. Ik zag een bordje 'Exit' en rende die kant maar uit.
|
|
|
Post by E. on Dec 27, 2010 13:19:51 GMT -5
River 'Hoi pap,' zeg ik en loop door de keuken. Ik zet m'n surfplank tegen de muur aan en open de koelkast om te kijken of er nog wat in ligt. 'Waar ben jij geweest?' vraagt pap. Ik zucht. 'Gewoon even naar het strand,' zeg ik en strijk mijn natte haar even glad. Ik open de koelkast en kijk. 'Hm..' mompel ik en pak dan maar een blikje cola. 'Weet je niet hoe laat het is? Je hebt toch wel je spullen al klaarliggen hè? En je kan niet zomaar in die kleding in het huis Anubis aankomen, je trekt toch wel wat fatsoenlijke kleding aan? Straks denken ze nog dat ik er ook altijd zo bijloop, dat kan toch niet, met zo'n belangrijke baan,' zeurt pap. Ik kijk hem even boos aan. 'Pap, chill, ga even lekker op de bank zitten, neem een biertje,' zeg ik. 'Ik drink niet, dat weet je jongen, maar bedankt voor het aanbod,' zegt hij nu weer wat rustiger. 'En ja ik heb m'n spullen al allemaal in een lelijke grote koffer gestopt en er ligt een hele nette witte blouse boven op m'n bed,' zeg ik dan. Pap glimlacht. 'Goedzo jongen, zo ken ik je weer,' zegt hij. 'Jaja, ik ben zo terug, omkleden,' zeg ik en loop met m'n blikje cola naar boven toe. Ik vraag me af of pap ook zo gestresst was toen mam.. ach.. nu niet aan sombere dingen gaan denken.. eerst maar even zorgen dat ik er 'fatsoenlijk' uitzie. Hope 'Nee, wacht mam, nee iets naar links dat plukje, nee, wacht, laat mij maar,' zeg ik en begin het kapsel van mijn moeder te fatsoeneren. 'Haarlak nodig?' vraagt mam lachend, wat kende ze me toch goed. Ik knik en spuit gelijk een hele lading haarlak. 'Zo, nu kan je de straat op,' zeg ik tevreden. 'Lieverd, let je op de tijd? Ik breng je zo naar Anubis toe dus dan moet je klaar zijn,' zegt pap die de kamer in komt gelopen. 'Camiel, moet jij niet werken?' vraagt mam verbaasd. 'Jawel, maar ik heb even kort vrij genomen om onze grote dochter weg te brengen, ik wil wel zeker weten dat ze niet zomaar door iemand wordt meegenomen, onze mooie grote dochter,' zegt pap en geeft me een stootje tegen m'n schouder. 'Au, dat deed pijn,' zeg ik en wrijf pijnlijk over mijn schouder. 'Nee dat deed het niet. Gelukkig wordt je toch geen actrice. Nou, waar staat je koffer? Dan zet ik die vast in de auto,' zegt pap. Hij kent me te goed.. 'Op m'n kamer, boven,' zeg ik en pap verdwijnt naar boven.
|
|
|
Post by Clémence' on Dec 27, 2010 13:31:52 GMT -5
Masen "Zo, gaan we hier nog lang staan?" vraagt die Victor dan. "Nee?" zeg ik bijdehand. "Niet zo brutaal jongetje. Bij drie grote waarschuwingen sta je weer op straat." waarschuwt hij me en vertrekt dan mopperend naar boven. "Zal ik jullie kamers wijzen?" vraagt een kleine vrouw in de deuropening van de, denk ik, woonkamer. "Graag mevrouw." zeg ik. "Zeg maar Trudie. "Graag Trudie." zegt Sarah.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Dec 27, 2010 13:41:33 GMT -5
Sarah "Oké, lieve zoetebollekes," zegt Trudie vrolijk. "Volg mij maar!" Masen en ik volgen Trudie de trap op, terwijl we onze koffers meesjouwen. Bovenaan blijf ik even staan. "Lily? Kom je ook?" vraag ik vrolijk. "O. Ja! Natuurlijk!" roept ze, waarna ze naar ons toe rent. "Nou, deze kamer is van Lily, Masen en Calvin (dat is Chi..). Maar die laatste is er nog niet," vertelt Trudie. "En die kamer daarnaast is van jou, Sarah. En van Hope. Maar die is er ook nog niet."
|
|
|
Post by steffke1 on Dec 27, 2010 13:53:55 GMT -5
De wolken trokken samen wanneer ik buitenkwam , ik zag een rij vol met wachtende taxi's staan.."Het huis anubis te mortsel!" riep ik blij terwijl de chauffeur men bagage in het koffer legde. Toen sprong ik in de wagen , Klaar voor nieuwe vrienden , klaar voor een nieuw leven , klaar voor een nieuwe Timo.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Dec 27, 2010 13:59:46 GMT -5
Sarah Hope? Zou dat een meisje zijn? Het klinkt als een meisjesnaam. Tenminste, ik zou het niet leuk vinden als ik - als jongen - zo zou heten. "Bedankt Trudie," zeg ik vriendelijk. "Graag gedaan. Redden jullie het nu?" vraagt ze. Masen en ik knikken, waarna Trudie de gang uitloopt naar beneden. "Uh.." stamel ik. "Ik ga even me kamer verkennen. Jullie kloppen maar aan, als jullie me nodig hebben!" "Is goed," zegt Masen. Ik loop met me spullen naar de tweede kamer en stap naar binnen. Een muffige geur komt me neus binnen. "Iel.." mompel ik, terwijl ik een vies gezicht trek. "Deze kamer heeft dus ook SNEL een make-over nodig."
|
|
|
Post by Clémence' on Dec 27, 2010 14:05:05 GMT -5
Masen "Chloé?" vraag ik verbaast als ik mijn kamer inloop. "Hey Mase." zegt ze glimlachend. "Wat doe jij hier? Jij slaapt toch beneden?" vraag ik. "Uh.. Lily zei dat ik hier slaap." zegt ze.
|
|
|
Post by Jennifer on Dec 27, 2010 14:25:46 GMT -5
Ik snap het niet personage: De weker gaat, ik spring uit bed. "Whoo het is eindelijk zover!" schreeuw ik. Ik trek snel mijn shirt en broek aan en ik ren naar beneden. "Goedemorgen lieve schat." zegt mijn moeder. "Geen tijd mam" zeg ik. Mijn Fiatje kan niet wachten om naar Het Huis Anubis te rijden. Voordat mijn moeder nog iets kan zeggen, spring ik in mijn auto en ben ik al op weg naar het huis.
|
|
|
Post by E. on Dec 27, 2010 14:27:26 GMT -5
Btw, River Everest, dat was ook wel een goeie geweest, van de Mounth Everest xD River Ik liep naar boven toe en trok mijn natte T-shirt uit en gooide het op de grond neer. Ik liep naar de kast toe en pakte mijn bus met mannendeo en spoot er even flink op los. Geen vieze luchtjes voor mij kan zo uit een reclame komen xD. Daarna pakte ik m'n witte blouse van het bed en trok die aan. Zo, oh, wacht, pap wil natuurlijk ook nog dat ik "dat vod" uittrek, m'n lievelingsspijkerbroek met scheuren dus. Ik zucht en ga in m'n kast op zoek naar een spijkerbroek waar nog geen scheuren in zitten. Ah, hebbes, m'n zondagse spijkerbroek. Ik pak 'm uit de kast en wissel m'n broek om. Ik staar even naar de kleren op de grond en zuchtend raap ik deze dan maar op en gooi ze in de badkamer op de grond. Daarna loop ik weer terug naar m'n kamer, smeer wat gel in m'n haar en pak dan m'n lelijke koffer en loop ermee naar beneden. 'Klaar,' zeg ik. 'Slippers?' zegt pap en kijkt raar naar beneden. 'Ja, iets mis mee?' vraag ik. Was er iets mis met mijn lekkere luchtige slippers? 'Je krijgt 1 minuut,' zegt pap. Ik zucht. 'Goed, maar ik ga geen lakschoentjes aantrekken,' zeg ik en ga op zoek naar m'n sportschoenen. Hope Ik wacht tot pap met mijn koffer terug beneden komt. 'Wat heb je d'r ingestopt, stenen?' zegt hij. 'Uh..' zeg ik en mijn wangen kleuren rood. Ik kon mijn geluksedelstenenverzameling galgjewoord! gewoon niet thuis laten.. 'Haal die er maar uit, je wilt toch niet dat iemand ze steelt?' zegt pap. 'Mijn vrienden stelen niet,' zeg ik. Alhoewel, ik kende ze natuurlijk nog niet eens.. 'Goed,' zeg ik en pap legt m'n koffer op de grond neer zodat ik de stenen eruit kan halen. 'Dag roze kwarts.. amethist..' neem ik een voor een afscheid van m'n stenen. 'Zo is het wel goed, toch?' zegt pap en hij pakt de stenen en zet ze op het aanrecht neer. Ik snap nog niet waarom ik altijd zo'n waarde heb gehecht aan die stenen, maar het was gewoon, elke week had ik een ander bij me en ze leken me echt geluk te brengen.. gelukkig zaten er nog een paar in ketting-vorm in mijn koffer. 'Ja, klaar,' zeg ik en doe m'n koffer weer dicht. 'Dus jullie gaan?' vraagt mam terwijl ze "geniet" van een glas water. "Moet wel aan de lijn letten, oh maar jij mag wel iets lekkers nemen hoor, lieverd" zegt mam dan altijd. 'Ja, we gaan,' zeg ik en ineens geeft mam me een knuffel. 'Uh.. ja.. ik ga jou ook missen hoor..' stamel ik en geef haar dan ook een knuffel. Mam's moeder, mijn oma dus, was vroeg overleden, ik heb haar nooit gekend, maar mam leek altijd mij zoveel mogelijk liefde te willen geven, omdat ze wist, dat je zomaar weg kan zijn.. 'Mam.. ik.. stik..' weet ik uit te brengen en vlug laat mam me los. 'Voorzichtig doen en niet zomaar met onbekenden meegaan, en je moet niks doen wat je niet wilt doen, goed lieverd?' zegt mam. 'Got it. Als jij ook maar goed op jezelf let,' zeg ik. 'Natuurlijk doe ik dat,' zegt mam en geeft me nog een kus. 'Klaar engeltje?' vraagt pap. 'Hope, ik heet Hope, zo heb je me niet voor niets genoemd,' zeg ik. 'Dat neem ik maar als een ja,' zegt pap en pakt mijn koffer op en neemt die mee naar buiten. Ik zwaai nog even naar mam en zodra ik in de auto zit en we uit het zicht verdwenen zijn veeg ik vlug mijn wang schoon. Ik kan daar natuurlijk niet met zo'n zoenafdruk van m'n moeder aankomen, dan zou ik pas echt voor gek staan. 'Ben je er klaar voor engelt... Hope?' vraagt pap. Ik knik.
|
|
|
Post by chicary on Dec 27, 2010 14:37:44 GMT -5
Calvin"Lieverd hier heb je je zoutvrije boterham met smikkelspek (XD)"zegt mam. "Bedankt mam^^"zeg ik en pak de boterham aan. Ik neem een hap en word dan opeens op mijn hoofd getikt. "Auhau?"zeg ik nijdig en kijk naar mam. "Carlos! Niet je broer pesten terwijl hij eet! Dat kan gevaarlijk zijn! Zo verslikt hij zich nog!"zegt ze streng en Carlos zucht. "Mijne kleine broertje gaat naar mijn internaat, ik wed... dat je na drie dagen huilend terug komt"zegt hij lachend. "Echt niet!"zeg ik en ik neem gretig een hap van mijn broodje. "Owh jawel, ik ken jou en jij bent geen doorzetter en zodra jij die corvee lijst ziet, ben je weg"zegt hij lachend. "WAt? EEN CORVEELIJST? Das een grapje toch?"zeg ik. "Carlos! Zit je broertje niet zo te pesten! Trouwens, moet Noem ook niet zo weg?"vraagt mam. "Oja! Ik moet gaan! Lauren en Noem wachten al" zegt hij en gaat weg. "HEY! GEEF JE MIJ GEEN LIFT MEER?"schreeuw ik naar hem. Hij zucht en wenkt dat ik moet komen. Vrolijk kom ik naar hem toe. "Asjeblieft, 50 euries voor een taxi, wat je overhoud mag je houden, maar je gaat niet mee mijn auto in, de laatste keer dat ik je een lift heb gegeven, heb ik anderhalf uur lang daarna jouw kauwgompjes onder mijn bank moeten krabben"zegt Carlos en pakt zijn portemonnee, geeft de 50 euro, knipoogt en loopt de deur uit. Nouja! Van je familie moet je het maar hebben zeg! Ik bel een taxi en die komt snel. En binnen mum van tijd ben ik al bij het huis. "Dat word dan 23,78 euro"zegt de chauffeur als hij mijn koffers uit de auto heeft gehaald. "Ok, hier"zeg ik en ik geef de 50 euro. Hij geeft me 26 euro terug. "Hey! Ik krijg nog 22 cent van u!"zeg ik boos en de man zucht en geeft het aan me. "Dankje, en omdat je zo aardig was het te pakken, mag je het houden ^^ als fooi"Zeg ik en ik gooi de 22 cent weer op zijn hand en loop blij met mijn koffer naar de deur. Hey! Daar stond ook iemand!
|
|