2de stukje van vandaag,
morgen weer nieuwe
Groeten,
Soepkip
"Danny, jij moet uitvinden waar Marijke Corvuz verstopt als ze hem niet bij haar heeft" zei Nienke.
Danny knikte. "Amber en ik zullen proberen Victor te overtuigen, en de rest moet wachten op
Danny's teken en dan het goede moment zoeken om Corvuz te pakken.".
Iedereen stemde toe.
De volgende morgen voor het ontbijt volgde weer Marijke's inspectie.
Danny en Sophie mochten gewoon doorlopen maar van alle andere anubis bewoners werden de tassen doorgrondig doorzocht.
Bij het ontbijt kregen ze verbazingwekkend gewoon brood serveert. "Gelukkig niet dat andere" fluisterde Appie.
Marijke had Corvuz weer bij haar, net als een aansteker om Victor in bedwang te houden.
"volgens mij doet Victor hetzelfde als ons" fluisterde Nienke naar Amber.
Appie stond op want hij had zijn eten al op. "zitten" zei Marijke meteen.
"Maar ik moet vroeg op school zijn" protesteerde Appie waarop Marijke antwoorde "Niets mee te maken, je gaat pas als ik het goedvind, anders mag je een dag in de torenkamer slapen". Toen wendde ze zich naar Jeroen "En jij blijft thuis om het huis schoon te maken.
"Is dat niet een beetje extreem" vroeg Victor toen.
Marijke deed de aansteker aan en wachtte tot er een beetje rook van Corvuz af kwam, Victor bedelde meteen dat ze zou stoppen.
Marijke keek toen heel streng naar Victor. "Als je me nog EEN keer tegenspreekt, zal er van Corvuz alleen nog maar rook overblijven." dreigde ze.
Victor wilde weer weglopen. "Victor dit accepteer je toch niet" probeerde Appie.
Appie had niet in de gaten dat Marijke steeds kwader werd, ze pakte zijn arm en wilde hem meesleuren. "Jij blijft maar eens een dag buiten dit huis" zei ze woedend.
Maar ze werd gestopt door Victor. "Laat Appie los" zei hij vastberaden.
Marijke keek hem aan. "Ga aan de kant" dreigde ze. "Nee" antwoorde Victor en hij ging voor de deur staan.
Marijke liet Appie los en pakte Corvuz met beide handen vast en trok er veren uit. "Victor dit is de laatste waarschuwing." dreigde ze weer.
Victor zag dat ze het meende want er lag al een klein bergje veren op de grond.
Hij gaf uiteindelijk toe en liep verslagen richting de kelder. Marijke pakte Appie weer, deed de voordeur open en gooide hem letterlijk eruit.
Daarna deed ze de voordeur op slot.
"Opgeruimt staat netjes" zei ze.
Toen ze weer bij de eettafel aankwam zag ze dat iedereen behalve Danny weg was. Ze liep naar de achterdeur en deed die op slot.
"Vandaag komt er niemand meer in" lachte ze. "Ik ga Corvuz op een veilige plaats opbergen" vervolgde ze.
Danny vroeg toen "Maar waar is dat dan?" "Op zolder, die doe ik dan op slot" antwoorde ze.
"Maar daar slaapt Noa" reageerde Danny meteen fel. "Dan heeft ze pech" zei Marijke.
"Marijke is echt gek geworden" zei Appie toen hij op school aankwam. "Gaat het?" vroeg Amber en ze sloeg meteen
een arm om Appie. "Ze heeft me eruit gegooid en zei dat ik hele dag niet meer erin kwam, en toen hoorde ik haar de
voordeur op slot doen".
"Dat mag ze helemaal niet doen" zei Fabian meteen. "We moeten opschieten, voordat het nog erger wordt" vervolgde hij.
"Maar wat doen we dan?" vroeg Jeroen. "Vanavond, stelen we Corvuz" zei Fabian.