Ik ben er pas aan begonnen
2de stukje
De bel ging en Victor stond op en liep meteen naar de deur.
Meteen toen hij openmaakte stormde iedereen naar binnen en omhelste Victor om de beurt.
"Zonder u was dit ook niet gelukt" zei Nienke.
"Hoe bedoel je, wat gelukt?" vroeg Victor verbaasd.
Op dat moment kwam Noa naar binnen samen met Jeroen.
Jeroen knikte alleen even.
Daarna ging iedereen naar hun kamers.
Bij het eten keek iedereen op van wat er geserveerd werd.
Ze kregen niet meer dat prut wat ze de afgelopen weken kregen.
Appie propte zich meteen vol met de Macaroni wat ze kregen.
Victor kwam ook even langs en pakte wat op zijn bord. "Voor ik het vergeet, Noa kan weer op de zolder slapen,
ik heb alles weer opgeruimd zoals het was". zei hij.
Jeroen keek Victor vragend aan. "En ik dan?", "Jij slaapt op een matras bij Appie en Fabian".
Fabian kreeg toen een brok in de keel, Victor zag dat en wilde hem gerust stellen.
"Je dacht toch niet dat ik het niet wist, ik zag het al meteen" lachte hij.
Daarna verdween Victor weer.
"Maar waarom loog je dan over wie je was" vroeg Danny.
"Dat gaat je niks aan" zei Fabian toen fel.
"Sophie en Danny , kan ik jullie heel even spreken?" vroeg Marijke en wenkte hun om mee te komen.
Sophie en Danny volgen haar naar de gang.
Marijke deed alle deuren dicht. " Jullie weten dat Victor nu de baas is" zei ze.
Sophie en Danny knikten. "Ik gaf hem alleen dat recht zodat hij voor mij een tegengif zou maken" lachte ze.
Toen vervolgde ze " Ik heb jullie hulp nodig om het huis terug te krijgen zodra ik het tegengif heb" zei ze.
Sophie reageerde heel fel "Daar doe ik niet aan mee" en liep terug naar de eettafel.
"Danny, op jouw kan ik toch rekenen" vroeg ze.
Maar Danny schudde van nee "Victor is niet eens zo slecht" antwoorde hij.
Marijke keek Danny toen heel doordringend aan. "Het huis behoord mij toe".
"Ik help u er niet mee, en ik zal Victor hierover vertellen" dreigde Danny en hij liep al richting de trap.
"Niet doen Danny, hij zal ons uit huis zetten" schreeuwde ze hem nog achterna maar hij luisterde niet.
Danny klopte op de deur van Victors kantoor en pas na een halve minuut hoorde hij "Kom binnen".
Victor zat nog te eten. "Victor ik moet u iets vertellen" probeerde Danny maar hij kon verder niks zeggen omdat
Victor hem in de rede sprak "Je hebt zeker weer geesten gezien" lachte hij.
"Nee dat is het niet ik..." probeerde Danny weer. "Je word gepest door de andere bewoners" lachte Victor weer.
Toen verzamelde Danny al zijn moed en zei in een keer "Marijke is van plan om u weg te krijgen zodra ze het tegengif heeft".