Hier is het beloofde 2de stuk.
Ik weet niet of er morgen, of zondag een stukje komt.
Ik heb in het weekend namelijk altijd 2 kranten/reclame routes, en ik heb dit weekend 14 reclames die ik in elkaar moet vouwen -.-, en dat keer 800.
En 3 kranten -,-.
Dus als er niks komt, alvast mijn exuses
Groeten,
Soepkip
"Wat moet Wolf nou opeens weer hier op school" klaagde Jeroen bij de lunchpause. "Hij is vast wat van plan" suggereerde Fabian.
Jeroen zocht de kantine af. "Waar is Appie". "Hier" riep Appie die aankwam met een dienblad vol
met pizza. "Sinds wanneer serveren ze pizza" vroeg Jeroen verbaasd. "Sinds vandaag, als je snel bent kan je nog iets halen" zei Appie.
Jeroen stond zo snel mogelijk op. "Maar Fabian, misschien heeft Wolf zijn leven verbeterd" zei Amber. "Ja vast" zei Fabian neidig.
Amber sloeg een arm om Fabian heen. "Ik wil gewoon Nienke terug" zei Fabian treurig en er kwamen al een paar tranen. "Ik bedoel, dit zou toch niet moeten
kunnen, alles was goedgekomen, waarom toch" ging hij door. "Na school een clubvergadering" zei Amber.
Jeroen was inmiddels terug, hij had een stuk pizza in zijn hand maar zijn haar zat in de war. "Wat is er met jou gebeurd" lachte Noa.
"Iemand anders wilde ook dit laatste stuk, maar ik heb gewonnen" lachte Jeroen. Op Fabians gezicht kwam weer een glimlach.
Nienke werd hevig wakker geschud. "Je moet goed eten" zei de man vriendelijk. Nienke keek hem toch dankbaar aan.
De man wilde nu weglopen maar toen had Nienke een duidelijk zicht op het schilderij wat ze eerder zag, het was een schilderij van een oudere man.
en er stond onder, van prijze. "Wolf?" zei Nienke een beetje vragend. De man bleef plotseling staan. Hij draaide zich om. hij deed langzaam zijn vermomming af.
Hij keek Nienke aan, maar dit keer was het niet vriendelijk, maar ook niet boos, eerder treurig. "Wolf waarom heb je mij ontvoerd?" vroeg ze nu weer verder.
Nienke verwachte dat hij wegliep, maar hij deed juist het tegenovergestelde. Hij pakte een stoel en zette het dichtbij het bed. Hij dronk eerst een drankje leeg.
Wolf begon te vertellen over wat er gebeurd was vanaf die nacht dat de club hem verslagen had. Hij en vera waren gevlucht naar het bos. Toen pas viel het hem op dat hij overal
brandwonden had. hij was vervloekt door Amneris. Vera had hem uit afschuw verlaten. Hij had toen de club zien weggaan en was weer terug naar zijn kasteel gegaan.
Dagenlang probeerde hij allerlei drankjes te maken om zijn vervloeking op te heffen maar niets werkte. Hij gaf het tenslotte af en ging nooit meer naar buiten.
Totdat hij op een dag werd bezocht door Zeno Terpstra. Zeno was in een hele slechte conditie. "Zeno? wat moest die dan" vroeg Nienke. Wolf ging verder.
Zeno had hem beloofd een tegengif te maken als hij Zeno zou helpen om de traan van isis te bemachtigen. "Ik geloofde hem eerst niet" zei Wolf.
Zeno pakte toen een drankje uit zijn zak en gaf het aan Wolf, Wolf had het ingenomen en binnen een uur verdwenen alle brandwonden, Wolf had hem trouw gezworen.
Zeno legde hem uit dat het maar een tijdelijk was, en dat een vloekopheffende drankje nog gemaakt moest worden.
Maar Rufus vertrouwde hem niet, Rufus wilde het kasteel van Wolf hebben. Wolf had vanaf toen allerlei exuses verzonnen om niet betrokken te raken bij het gevecht om
de traan van isis. Op een gegeven moment moest Wolf het tegengif zelf gaan halen omdat Zeno's conditie steeds slechter werd. Op de dag dat Wolf het ging halen zag hij dat Rufus
eerst samen met Patricia het huis binnenging, en dat Wolf ongezien daarna naar binnen ging. Het tegengif lag op tafel maar Wolf kon horen wat er in de andere kamer werd gezegt.
Wolf hoorde dat Fabian in het ziekenhuis lag, misschien wel door Rufus. Toen Patricia weer naar buiten gebracht werd en Rufus later terugkwam volgde er een confrontatie tussen
Wolf en hem. Wolf wilde Fabian helpen maar dan zou Rufus zorgen dat hij geen tegengif meer kreeg. "Vanaf die tijd probeerde Rufus steeds te zorgen dat Zeno me niks meer gaf" zei
Wolf. Nienke kon het niet geloven.
De laatste keer dat hij het tegengif wilde halen, was om een voorraad te hebben voor een jaar zodat hij niet steeds nieuwe hoefde te halen elke week.
Die dag zag hij Rufus in het kasteel, Rufus vertelde Wolf dat hij bijna de traan van isis had. En dat dan Wolf geen tegengif meer kreeg en dat Rufus flink wat geld kreeg.
Maar toen ze bij de kamer van Zeno kwamen, was Zeno weg. Rufus opende nu een flesje wat hij had en rook eraan. het was sinaasappelsap en Rufus gooide het in een hoek.
Rufus gaf Wolf de schuld van alles, dat Zeno weg was, en dat Patricia hem had bedrogen. Wolf verdedigde zich maar Rufus vertelde hem dat het tegengif in zijn auto zat.
Het werd een sprint naar Rufus zijn auto, maar Wolf werd tegengehouden door iemand die hem bewusteloos sloeg, het was Matthijs zijn vader. Rufus was daarna weggereden met het
tegengif.
"Sindsdien probeert Rufus me steeds om te brengen om het kasteel en al mijn geld te krijgen" zei Wolf.
Nienke kreeg het toch met Wolf te doen. Wolf vertelde weer verder. Wolf had toen nog in zijn kasteel een vooraad voor een halfjaar liggen.
Wolf had vanaf toen de club in de gaten gehouden en gewacht tot het einde, tot de redding van Noa.
Wolf had daarna gedacht dat als hij Nienke zou ontvoeren, dat Fabian een tegengif zou maken. Dus toen Nienke alleen was had hij haar meegenomen, maar Rufus had hem gevonden.
Toen Wolf naar zijn kasteel wilde rijden probeerde Rufus hem een auto ongeluk te bezorgen. "Dus daarom schudde de auto" zei Nienke. Wolf knikte.
"Maar waarom heb je het Fabian niet gewoon gevraagt?" vroeg Nienke rustig. Ze wist dat Wolf eigenlijk niets van plan was. "Fabian en de anderen zien me nog
steeds als een vijand.". antwoorde Wolf. "Maar als je mij vrijlaat dan kan ik hem misschien overhalen:" suggereerde Nienke.
"Nee" zei Wolf kort. "Dat werkt niet" zei hij nu boos. Wolf stond nu op. "Eet jij maar rustig door" zei Wolf en hij verliet de kamer.