|
Post by chicary on Apr 6, 2011 14:10:50 GMT -5
Puck Boos liep ik naar mijn volgende les toe.. tsss.. ok, ze had gelijk dat ik me een beetje aanstelde, maar de Glee club een club voor losers noemen? DAT GING TOCH ECHT TE VER! Ze was hier nog maar net, maar ze had nu al vooroordelen over mensen.. ik had nu echt totaal geen zin meer om haar te coachen.. maar ik wilde laten zien dat ik niet zo'n starrig oud mens was wat aan vaste waarden vasthield.. Emma had ergens gelijk, emanciperen is goed.. minderheden moeten voor zichzelf opkomen.. dat merkte ik ook soms wel, omdat ik joods ben.. ik ben ook zeg maar geemancipeerd, maar dan in het jood zijn in de samenleving... goed, ik zou Stacey dan ook wel helpen met emanciperen, iedereen had tenminste gelijke rechten en kansen, maar als ze nog een keer iets lelijks over de glee club zei! ARG! Boos trek ik de deur open, maar die zat nog op slot... yes.. nu had ik de deurklink in mijn handen... ergens had ik het gevoel dat ik soms mijn eigen krachten niet kende.. vooral wanneer ik boos was. Ik zag Finn aan komen lopen met Rachel aan zijn hand. "Dude, waarom mol je de deur?"vraagt hij... yay, gelijk weer oordelen, waren de mensen vandaag de dag zo vooroordelerig? "Nee! Dat ding viel zo maar in mijn hand! Ik wilde niks mollen!"zeg ik dan boos en gooi het ding op de grond en pak boos mijn tas op.. misschien fleurde een slushy mijn gedachten wat op... Ik duw een nerdbril tegen de muur als ik naar de kantine loop.. het zou nog wel even duren voordat meneer Schuester de deur zou kunnen openen..
|
|
|
Post by Starbucks on Apr 6, 2011 14:17:13 GMT -5
Stacey: Hmm, ik had nu Engels, dus ging ik vast al. Finn: Ik had wel het gevoel dat we veel nieuwe leden zouden krijgen door op te treden. "Empire State Of Mind" was een geweldig nummer. Dus ja, het zou wel werken denk ik. Maar Puck leek echt over z'n toeren, dus liet ik Rachel bij het lokaal staan en ging ik naar de kantine.
|
|
|
Post by Clémence' on Apr 6, 2011 14:18:00 GMT -5
Cat POV Ik huppel met mijn rode rugzak ik mijn armen naar Spaans toe. "Hoi Meneer Puck en Finland!" roep ik blij, maar Finland negeerde me en liep richting de kantine.. en hij liet R-ach-el staan!
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 6, 2011 14:23:17 GMT -5
Rachel POV Plots kwam dat Cat meisje aanlopen en zei ze Puck en Finn gedag, maar mij niet.. Ik stond hier toch ook? "Hi Cat," zeg ik met een glimlach. Dan zeg ik maar gedag.
|
|
|
Post by chicary on Apr 6, 2011 14:31:31 GMT -5
Puck Ik loop stevig door, want wie weet was die nieuwe concierge aangenomen, en die leek me wel een snelle klusser. Dus ik pakte 2 euro uit iemands broekzak en deed het in het slushy-apparaat. "Hey dat is mijn! .. twee... euro.."zegt de jongen eerst boos, maar zodra hij mijn gezicht ziet praat hij wat langzamer. Ik kijk hem met mijn 'blik' naar hem. Hij slikt. "Maar.. natuurlijk kan ik jou altijd op een slushy trakteren?"vraagt hij en ik knik. Hij gaat weer zitten en ik koop mijn slushy, zodra ik me omdraai, staat Finn opeens achter me. "WOW! Dude! Laat me nooit meer zo schrikken! Ik liet bijna mijn Slushy over je vallen! En dude! Ik slush jou niet graag!"zeg ik en ik loop door terwijl ik drink. 'Puck, waarom ben je opeens zo boos?"vraagt hij. "Ach niks"Zeg ik en ik zet mijn tas willekeurig ergens neer en ga stoer tegen de muur staan terwijl ik verder drink. |"Jawel, er is iets. kom op, ik ben je vriend, ik zie dat heus wel"zegt hij en ik zucht. "Goed, goed, het ging.. niet helemaal goed met Stacey"zeg ik. "Wat dan?"vraagt hij. "Nou.. ja.."zeg ik en ik kijk de andere kant op. "Viel ze niet op je versiertrucs?"vraagt hij direct. "Welnee joh! Alsof ik op zulk soort meisjes val.."zeg ik en ik kijk hem aan en lach even, wat dacht hij wel niet van me? "Nee.. het is.. ach laat maar"zeg ik., "Nee zeg maar"zegt hij. "Ok, ik ben gewoon erg pissed over het feit dat zei vond dat Glee een club voor losers was, ik heb haar duidelijk gemaakt, dat ik dat niet pik!"zeg ik boos en knijp in mijn slush en die spat uiteen. "Nahh! Lekker dan!"zeg ik boos en gooi het maar op de grond en veeg mijn handen aan de gordijnen af... "Heeft ze dat echt gezegd? Dat kan ik me niet voorstellen"zegt Finn. "Owh, dan heb jij een te klein voorstellingsvermogen, want ze heeft het echt gezegd, maar ik wil er niet meer over praten, het maakt me alleen maar woest.. die vooroordelen ook altijd! Kom! We gaan naar het lokaal, meneer schuester laat me normaal maximaal 10 minuten te laat komen"zeg ik en ik loop naar het lokaal toe en Finn staat nog even stil voor een momentje maar sprint dan ook achter me aan.
|
|
|
Post by Starbucks on Apr 6, 2011 14:36:10 GMT -5
Finn: Glee was misschien wel stom op andere scholen, maar bij ons was het echt tof en ik kon niet geloven dat iemand zomaar een vooroordeel velde. Het uur Spaans ging snel voorbij, ik haalde snel wat slaap om fit te zijn voor het nummer dus zodra de bel ging stond de Glee-gang recht en gingen we naar de court yard.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 6, 2011 14:45:59 GMT -5
Jaycee-Lynn POV Ik loop achter de rest aan naar buiten. Ik kijk even naar Finn, die een stereo bij zich draagt. Ik lach. Hopelijk ging dit optreden helemaal goed komen en zouden we meer leden trekken. Maar ik denk het wel. Iedereen gaat straks zien hoe cool de Glee Club is.
|
|
|
Post by Starbucks on Apr 6, 2011 14:51:59 GMT -5
Sam: Jaycee-Lynn zei dat ik zeker moest komen kijken, dus koos ik een plekje buiten, en Stacey kwam naast me zitten. Toen zag ik de quarterback van het footballteam met een stereo afkomen. Finn: Ik zette een stereo neer op een bankje en meteen drukte Rachel op de play-knop, meteen begonnen ze 'phaphapha' te zingen, waarna Artie begon te rappen.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 6, 2011 14:57:18 GMT -5
Rachel POV Terwijl ik vrolijk op tafel stond te dansen, zag ik wat mensen naar me kijken. Ik glimlachte, sprong van tafel en we begonnen aan 't refrein. "IN NEW YOOOOORK.."
Jaycee-Lynn POV "IN NEW YOOOORK, CONCRETE JUNGLE WHERE DREAMS ARE MADE OF! THERE'S NOTHING YOU CAN'T DO-O-O-O.." Terwijl ik vrolijk danste en tussen de tafels door rende, zag ik Sam en Stacey zitten. En.. Zag ik nou een mee-tappend-voetje? Ik glimlachte en zong vrolijk verder.
|
|
|
Post by Starbucks on Apr 6, 2011 15:05:03 GMT -5
Stacey: 'Wat is dit?' vroeg ik aan Sam. 'Glee club' antwoordde hij simpel en tapte toen verder met zijn voet. Wow, ik had geen idee dat de Glee club dat soort nummers bracht, op Notre Dame high zongen ze telkens een liedje dat te maken had met geloof of ballonnen. En nu brachten ze Alicia freaking Keys. Misschien had ik toch een verkeerd beeld over Glee club. En Finn zag er stoer uit met zijn zonnebril. Sam keek ook precies even naar hem. 'Hij is de quarterback' zei hij plots. 'Ja?' zei ik. 'Hij is populair en zit in de Glee club' ging hij verder. 'Ben jij van plan auditie te doen dan?' vroeg ik. 'Nee joh' zei hij en keek snel verder. Finn: Ik dacht dat ik iemand geïnteresseerd zag kijken. Zijn naam was Sam en ik had Engels, en volgens mij ook Spaans met hem. Ik zou het niet weten, het was dutjestijd toen. Maar ik zou hem nog aanspreken over de Glee club. En toen ik naar Rachel keek zag ze ook precies iemand.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Apr 6, 2011 15:19:30 GMT -5
Jaycee-Lynn POV "New York.. New York.. New York...." De laatste woorden waren gezongen en daar stonden we dan, op de trap. Wachtend op een reactie. Lachend blijf ik naar 'het publiek' kijken.
Rachel POV Ik zat glimlachend op de trap met me benen over elkaar en keek naar de mensen. Ze reageerden niet echt zoals we hadden gedacht.. Verwachtingsvol bleef ik zitten.
|
|