|
Post by Starbucks on Mar 28, 2011 10:42:05 GMT -5
Stacey: Oh my god. Ik zag net de schattigste kerel ooit, en ik overdrijf niet als ik hem zo beschrijf. Hij was supergroot maar hij had zo'n leuke blik en wooow. Dat was liefde op het eerste gezicht. Voor mij toch. Ik wis niet wat hij van mij dacht. Hij leek wel een beetje omhooggevallen te zijn door zijn quarterback-status, maar hij wou ons gewoon bij de Glee club lokken. Misschien zou ik voor hem...Nee, zelfs een knappe gast als hem zou me niet in Glee club krijgen. Ik had jongens nog nooit van die kant bekeken, op Jack na dan, maar normaal zag ik jongens aan als vrienden. Jep, ik ging nooit echt met meisjes om, op mijn vorige school zat ik in het footballteam en zo. 'Dusss' zei Jaycee-Lynn plots. 'Wat?' vroeg ik. 'Heb je de poster gelezen?' vroeg ze. 'Ja, hij zei er wat over...' brabbelde ik. 'Hij...?' vroeg Jaycee-Lynn. 'Die quarterback' zei ik. 'Oh, hij, en wat denk je er van? Zou jij je inschrijven?' vroeg ze. 'Nee, ik ben nieuw op school, en als ik meteen bij Glee zou gaan, zou ik eraan gaan' zei ik. 'Oh' zei ze.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 28, 2011 10:50:00 GMT -5
Jaycee-Lynn "Ga jij je inschrijven dan?" vraagt Stacey dan. Ik haal me schouders op. "Ik weet niet.." stamel ik. Alleen weet ik het eigenlijk wel. JA! Natuurlijk ga ik me inschrijven! Maar dat zeg ik maar nog even niet. Aangezien zei zegt dat ze eraan gaat, als ze mee gaat doen met de Glee club. En dat betekent dus vast dat ze het dom vindt. En ja.. straks vindt ze mij ook dom. Plots gaat de bel. "O," zeg ik. "Jij had..wat had jij ook alweer?" "Ik heb les van Mr. Schuester." "OJA! Meneer vrouwelijke schoen!" zeg ik meteen lachend.
|
|
|
Post by Starbucks on Mar 28, 2011 11:07:14 GMT -5
Stacey: 'Bye' zei Jaycee-Lynn. 'Doeg' zei ik. Zo stom dat ik een sophomore was, anders zat ik misschien in de klas met Jaycee-Lynn, of aah...de dorky quarterback. Ik moest ontdekken hoe hij heette. Zodra het pauze was zou ik hem opzoeken in het jaarboek of zo. Ik zette me op een stoel vanachter in de klas en al snel vulde het lokaal zich met lotgenoten. En toen kwam de leerkracht binnen. Meneer Vrouwelijke Schoen. 'Buenos días, los estudiantes del segundo año!' zei hij vrolijk en schreef de zin die hij juist zei op het bord. 'Laten we beginnen met onszelf voor te stellen' zei hij en schreef zijn zin verder af. 'Mi nombre es Will Schuester, algunos estudiantes pueden ya me han tenido, y en segundo lugar, bienvenidos! Yo soy tu profesora de español durante todo el año.' vertelde hij vrolijk. En ik verstond er niets van. 'Voor jullie je mogen voorstellen, heb ik eerst nog een aankondiging. We hebben nieuwe Glee-leden nodig, als je bij de New Directions wilt kan je je altijd aanmelden, of het een van onze leden vertellen, of je kan altijd naar mij komen' zei hij. Oh god, wat zeurde iedereen over die Glee Club? 'Glee Club is voor suckers!' zei een gast met een varsity jacket. 'Jongens, jullie moeten het echt een kans geven, Glee is niet alleen jazzhands, het is veel meer, het is uitdrukken wie je bent en...' legde hij uit toen iemand een propje op zijn hoofd gooide waarop hij een diepe zucht slaakte. 'Laten we beginnen dan...' zei hij. Sam: Ik ging alvast in het lokaal Engels zitten, hopelijk was ik niet te laat. En later die dag zou ik meedoen aan de football try-outs, ik wou echt graag quarterback worden.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 28, 2011 11:21:56 GMT -5
Jaycee-Lynn POV Ik loop door de gang op zoek naar het lokaal. Zodra ik weer bij een waterfontijntje sta, haal ik een verfrommeld papiertje uit me jaszak. "Hm..lokaal 75?" Ik kijk om me heen en zie dat ik bij lokaal 101 ben. Ik zucht en loop in sneltempo terug. Plots loop ik tegen iemand op. "SORRY!" verontschuldig ik me meteen. "Ooo, het maakt niet uit, hoor!" zegt een meisje met bruin haar vriendelijk. Ik kijk d'r met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Oké.." stamel ik. Ze ziet er best wel uit als een brave leerling. Maar volgens mij is ze niet gemeen. Denk ik. "Moet je toevallig iets hebben of zo?" vraagt het meisje. "Uhhh," stamel ik. "Ja, misschien wel. Weet jij waar lokaal 75 is?" "O, lokaal 75. Daar moet ik toevallig ook heen! Loop maar met me mee." "O. Oké." Rachel glimlacht en loopt voorop - rechtop als een leider - richting het lokaal.
|
|
|
Post by Starbucks on Mar 28, 2011 11:30:37 GMT -5
Finn: Puck en ik zaten op banken te chillen en te vertellen over wat we gedaan hadden in de zomer. 'Ik zeg het je dude, ik heb weer tonnen verdiend met mijn zwembadschoonmaakhandel, en die oudere vrouwen, rawtch' zei Puck stoer. 'Ehm, dude, jij en Quinn hebben like, een baby gehad' zei ik stil, omdat Quinn niet ver weg zat. 'Ehm ja gast, weet ik wel' zei hij, plots heel wat minder luid. Ik keek naar Quinn en lachte eens vriendelijk. 'Dus, wat heb jij uitgespookt, gast?' vroeg Puck. 'Oh, je wist wel dat ik en Rachel een stel vormen, dus vooral met haar rondgehangen' zei ik. 'Over de duivel gesproken' zei Puck en keek naar de deur waar Rachel binnenkwam, met het meisje dat eerder naar de Glee poster keek. 'Hey Rachel' zei ik en ze kwam meteen naast mij zitten. 'Het wordt me iets te klef hier' zei Puck en ging ergens vanachter zitten. 'Hé, jouw ken ik wel? Van daarnet' zei ik tegen het meisje.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 28, 2011 13:56:25 GMT -5
Jaycee-Lynn POV "O, ja klopt! Jij bent die quarterback die mij en Stacey - dat ene bruinharige meisje die er ook bij was - aanraadde om bij de Glee club te komen omdat het cool zou zijn!" "Stacey?" vraagt het leider-achtige meisje meteen, met opgetrokken wenkbrauwen. Ik kijk d'r aan en knik. "Ja, Stacey. Ze had helaas les van Mr. Schuester en zit dus niet bij mij - ons - in de klas." "O." Ik kijk om me heen, zoekend naar een plekje. Plots zie ik de blonde jongen uit de bus. Hmm..achter 'm is nog wel een plekje. Ik loop naar de tafel achter 'm en ga zitten. "Stoer jack," zeg ik zacht. De jongen draait zich om. "Thanks." Ik kijk 'm even aan en haal dan me schouders op. "Tja, 't is een stoer jack.." stamel ik weer. De jongen lacht en draait zich weer om. Ik knipper met me ogen en zucht. Dat was een lastig eerste gesprek.
Rachel POV De docente komt binnen en iedereen wordt gelijk een beetje stil. "Wie was die Stacey waar dat meisje 't over had?" fluister ik tegen Finn. Niet dat ik jaloers ben, ik ken haar niet eens. Maar..ach..
|
|
|
Post by Starbucks on Mar 28, 2011 16:09:12 GMT -5
Finn: 'Vertelde ze toch? Ik viel over haar rugzak en toen zag ik haar en dat meisje van net naar de Glee poster kijken' legde ik uit. 'Oh, komt ze bij de Glee club?' vroeg Rachel argwanend. 'Ik hoop het, Puck kwam Mr Schue tegen en heeft ontdekt dat Matt weg is' fluisterde ik. 'Oh, en je hoopt dat zij dan bij de Glee club komt?' vroeg Rachel. 'Rachel, niet persé zij, maar je weet zelf toch ook dat we 12 leden nodig hebben om ons te kunnen kwalificeren voor Sectionals?' vroeg ik. 'Oh ja, natuurlijk' zei ze. 'Goed, steek maar niet teveel in dat hoofdje van je, daar zit al genoeg in' zei ik. 'Wat bedoel je daarmee?' vroeg ze, precies beledigd. Sam: De docente kwam binnen en keek niet-goedkeurend naar de klas. 'Jongens toch, geen gaten maken, iedereen dichter komen' zei ze. Het meisje achter me keek me even aan. 'Ja, jij meisje, ga naast die jongen voor je zitten' zei de docente in haar richting.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 28, 2011 16:22:52 GMT -5
Jaycee-Lynn POV "O," zeg ik. "Ja. Oké." Ik pak me tas en leg 'm op de tafel naast die jongen, waarna ik op sta en naast 'm ga zitten. "Hiiii. Lang niet gesproken."
|
|
|
Post by Starbucks on Mar 28, 2011 16:36:45 GMT -5
Sam: 'Tell me about it' zei ik lachend. 'Dus we zijn English-buddies' zei ze, en had een Brits accent. Eigenlijk had ze al de hele tijd een Brits accent, zou ze dat doen omdat we in Engels zaten? 'Ja, English-buddies' zei ik en deed ook een Brits accent na. Ik was goed in imitaties, maar blijkbaar niet altijd. 'Haha, slechtste accent ooit' zei ze. 'Alsof dat van jouw zo goed is' zei ik als terugreactie. 'Ik ben van Engeland...' zei ze.
|
|
|
Post by Jennifer~ on Mar 28, 2011 16:41:24 GMT -5
Jaycee-Lynn POV "Hahaha, fail," zeg ik lachend, waarop de Engels docente me even streng aankeek. "I'm glad you talk English, but will you be quiet now? I will start my lesson." "Sorry," zeg ik verontschuldigend, waarna ik recht ga zitten. "Hoe heet jij eigenlijk?" vraag ik dan zachtjes aan de jongen.
|
|
|
Post by Starbucks on Mar 28, 2011 16:45:04 GMT -5
Sam: 'Mijn naam is Sam, Evans' zei ik. 'Oh, leuke naam' zei ze. 'Dankje, en jij? Hoe heet jij?' fluisterde ik. 'Ik heet Jaycee-Lynn' zei ze. '2 namen in één' zei ik en lachte scheef. 'Haha' deed ze.
|
|